Byggahus.se
pavcar skrev:
Hur stor är risken att glaset spricker vid ojämna temperaturer? Vi har nyligen gift oss och vi går i barntankar, är det någon som vet hur tåligt glaset är mot småbarn. Tänker om dem är alldeles galna en dag och slänger allt möjligt omkring sig och så hamnar leksaken/saken på glaset med en hård smäll.
Du får nog ha rejält vilda (och träffsäkra) barn om det ska bli risk för att de ska slänga saker så att de hamnar med hög hastighet på glasskivan över diskbänken. Sedan kan de ju alltid råka slå något mot glasskivan när de lagar mat när de är lite äldre, men det gör ju vi vuxna med. (Jag har småbarn och jag lovar att det mest är jag som riskerar att ha sönder glasskivan när jag manövrerar flera stekpannor och grejer. Inget av barnen har varit i närheten av att råka slå till glaset ens.) Men ska du ha glaset över spisen skulle jag definitivt välja härdat. Jag förstår inte riktigt varför man ska välja ohärdat. Det är lite billigare, men när det väl spricker och man behöver byta ut det, blir det ju dyrare än att välja härdat och bra från början. Så välj stabilt och bra från början, så får du njuta lite mer av livet istället för att oroa dig för att glaset ska gå sönder. :)
 
Nanny Fine
pavcar skrev:
Hej!
Vi håller på att bygga om vårt kök och har nu funderingar kring hur vi ska göra ovanför diskbänken. Vi var först inne på att montera upp mosaik men fick höra ett skräckexempel över det i helgen så nu har vi ångrat oss.
Vad för skräckexempel? Berätta!! :wow:
 
När vi nu gjorde slag i saken och fixade "kaklet", blev det marimekko-tapet med många lager lack på. Inget glas alls.
 
Hej, jag har beställt glas och ska sätta upp dem efter att jag målat dem på baksidan.
Något jag undrar är varför många använder lister i överkant?
vad är fördelarna jämfört med att fästa med silikon?
 
Marco Patriksson skrev:
Hej, jag har beställt glas och ska sätta upp dem efter att jag målat dem på baksidan.
Något jag undrar är varför många använder lister i överkant?
vad är fördelarna jämfört med att fästa med silikon?
Det där har nog mest bara med tycke och smak att göra. Samt om du har överskåpar eller inte och vill ha en synlig eller "osynlig" övergång till väggen.
 
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Problemet är som vanligt när det gäller texter, att det är svårt att förmedla känslor; jag läser texten på mitt sätt och du läser den på ditt sätt. Den som skriver texten gör det när han eller hon är på ett speciellt humör, vilket inte alls framkommer när mottagaren läser... Och så vidare.

Att förmedla t ex ironi över internet, utan att verka spydig, är väldigt svårt. Det är en av anledningarna till att smileysar har uppkommit...

Sen ska man ju var medveten om att kunskapsnivån naturligtvis är väldigt skild. Vad som är självklart för dig, är inte alls självklart för mig, och vice versa. Det är ju också en av anledningarna till att användarforum har uppstått!

Därför ska man alltid vara ödmjuk i sina inlägg, tycker jag.


Rock'n'roll :)
Mycket bra skrivet. I grund och botten vill väl ingen såra någon annan.
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
F
T tulpenmichel skrev:
Mycket bra skrivet. I grund och botten vill väl ingen såra någon annan.
Japp, skrivet på fornsvenska med... redan 2011 ;) trådlyfts-VM
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.