När det var dags att få på plats bänkskivan i badrummet visade det sig att vinklarna mellan väggarna inte var 90 grader så det blev ett lite tradigt glapp mellan skivan och väggen. Skivan är vit högblank granulon. Går det att fylla i och få till en blank yta så att det blir i stort sett sömlöst tror ni eller är det bättre att köpa en list i samma material och sätta på och dölja eländet helt?

• Vit högblank bänkskiva i badrum med glapp mot grå kakelvägg, svart kran och avlopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit högblank bänkskiva med glapp mot ojämna väggvinklar i ett badrum, intill en tvättmaskin.
    Skapa konto
  • Bänkskiva i högblank vit granulon med glapp mot en ojämn vägg, mätt med tumstock.
    Skapa konto
D
Du får nog sätta en list, tvivlar på att det finns nått som kan petas i där och få det sömlöst utan färg o strukturskillnader. Eller sveriges tjockaste mjukfog.

Väggar som är vinkelräta träffar man inte på så ofta=) Hade en kund som prompt ville ha ett rum i sin källare murad i natursten på 20-talet helt vinkelrätt för att slippa snedskära klinkers. Nej var inte ett alternativ så 75000 kronor senare var det 30 kvadratmeter stora rummet längst in i vinkel. Kund var nöjd, jag kliade mig i nacken o gick hem och högg in min bänskiva i väggen då det inte stämde.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.