5 553 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
GK-dörr? Någon?
Tja, har dom inte själv men tycker de är ganska vanliga, iaf här uppe i norr. ;-) Mina två bröder har dom i sina hus, med speglar och de är som vilken annan spegeldörr som helst. Pris vet jag inget om då de köpte andrahandssortering direkt från fabrik. Du har ingen återförsäljare i närheten så du kan känna på dom?
Moderator
· Stockholm
· 57 860 inlägg
Jag har en av deras dörrar. En massiv dörr i kvistfri furu. Den som heter Brage.
Jag är mycket nöjd. Dörren har en härlig "tyngd", perfekt finish (observera att ramen är inte massiv kvistfri, den är massiv men med ett fanérskikt. Man måste titta väldigt noga på kanten av dörren för att inse att den inte är homogen rakt igenom.
Jag hittade dem på nätet, och handlade direkt per telefon från firman.
Som en parantes kan nämnas att dörren var oehört välembalerad när den kom hit, inslagen i både kartong och masonitskivor med en extra ram av trä.
Jag jämförde med RM - snickerier i pris, GK vare betydligt billigare, kommer inte ihåg exakta summan med en bit över 3000 med frakt har jag för mig.
Avgörande för mig var att den skulle gå i stil med (nästan) likadana dörrar som vi har sedan tidigare.
Jag är mycket nöjd. Dörren har en härlig "tyngd", perfekt finish (observera att ramen är inte massiv kvistfri, den är massiv men med ett fanérskikt. Man måste titta väldigt noga på kanten av dörren för att inse att den inte är homogen rakt igenom.
Jag hittade dem på nätet, och handlade direkt per telefon från firman.
Som en parantes kan nämnas att dörren var oehört välembalerad när den kom hit, inslagen i både kartong och masonitskivor med en extra ram av trä.
Jag jämförde med RM - snickerier i pris, GK vare betydligt billigare, kommer inte ihåg exakta summan med en bit över 3000 med frakt har jag för mig.
Avgörande för mig var att den skulle gå i stil med (nästan) likadana dörrar som vi har sedan tidigare.
Klicka här för att svara