Hej jag har ett bollebygdshus byggt 76 med bodega i källaren. nu börjar det lukta lite fukt och mögel inte mycket men ändå.Det är betongplatta men bodegan är försänkt ca 15cm som ett badkar med uppreglat golv direkt på plattan. istället för att lägga nivell nivågolv med fläkt som är dyrt och drar ström.Tänkte jag om man kan lägga 10cm frigolit och gjuta på det. Eller funkar frigoliten som en fuktspärr så fukten kryper upp i väggarna i stället. vill inte bara fylla på med betong pga vikten så det inte blir sättningar i huset.
 
B
betong med leca eller frigolitkulor då?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.