Hej,
Jag skulle vilja ha lite råd beträffande att gjuta en trappa klädd med granitplattor (600x300x30) som på bild och skiss här:
Ett fönster med persienner monterat i en tegelvägg ovanför markyta med mörka plattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skiss av två uppstaplade tegelblock i en 3D-modellering av ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mina frågor är:
Hur djupt under marknivå bör jag gjuta, räcker 100mm? Det finns ett ordentligt bärlager under.
Hur mycket armering behövs?
Hur länge bör jag vänta efter gjutningen innan jag lägger plattorna?
Med vilket fix kan jag fästa plattorna, och hur breda bör fogarna vara?
Vad fogar jag med?
Tacksam för svar/hjälp
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.