Hej,
Jag skulle vilja ha lite råd beträffande att gjuta en trappa klädd med granitplattor (600x300x30) som på bild och skiss här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mina frågor är:
Hur djupt under marknivå bör jag gjuta, räcker 100mm? Det finns ett ordentligt bärlager under.
Hur mycket armering behövs?
Hur länge bör jag vänta efter gjutningen innan jag lägger plattorna?
Med vilket fix kan jag fästa plattorna, och hur breda bör fogarna vara?
Vad fogar jag med?
Tacksam för svar/hjälp