Byggahus.se

gjuta/spackla ?

1. T
    Medlem · 1 486 inlägg
    Hej alla,

Ska gjuta/spackla två strängar (1700x150 mm) mellan två bitar trägolv. Underlaget är 13 mm golvgips och djupet på stängarna varierar mellan 40-15 mm, där det får plats hade jag tänkt att armera med bi-stål.
    Frågan är nu bara vilken produkt som är bäst att använda i detta läge. Ute i butikerna finns det en uppsjö olika produkter, golvet är tyvärr inte i våg så mtr bör inte va alltför lättflytande. Har fastnat lite för en produkt som heter Golvspackel 440 Hand bygg Snabb från finja dock har denna lite kort öppentid och jag är orolig att jag inte hinner få ut det ordentligt.

Vad tro ni fungera bäst i detta läget.

???

-Åke

2. B
    Medlem · 7 inlägg

byggarhunden

Medlem

Re: gjuta/spackla ?

det stämmer 440 är väldigt snabb brinner i hinken på 15 min , du kan ju välja 430 multi och blanda max vattenmängd då får du lite bättre tid på dig ,
    eller så väljer du 260 repair som är ett flytspackel ,då får du dels mera tid på dig och det flyter ut bättre av sig själv för att jämna till golvet . ;)

3. T
    Medlem · 1 486 inlägg

Re: gjuta/spackla ?

Har titta på 260 produkten och den ser onekligen ut som om de skulle kunna fungera bra är dock fundersam om man trots att den är pumpar kan få den till spackel bar konsistens så att man kan lägga ut den trots att den färdiga ytan inte ska va i våg.
    Var tror ni?

-Åke

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.