Någon som vet regler för att ha en gjuten skorsten. Det jag tänkte var att bygga ett schakt 25x25cm och i mitten ha ett 150mm rör. Antingen ett vanligt gjutrör som får brinna upp och sotas bort med massa nötning med sotvispan. Eller ett gjutgjärnsrör(är rörmokare). Alternativ 1 tilltalar mer då jag tänkte gjuta in lite slingor i skorsten för att ta tillvara på lite spillvärme. Någon som vet vad som krävs för att få detta godkänt av sotaren?