Någon som vet regler för att ha en gjuten skorsten. Det jag tänkte var att bygga ett schakt 25x25cm och i mitten ha ett 150mm rör. Antingen ett vanligt gjutrör som får brinna upp och sotas bort med massa nötning med sotvispan. Eller ett gjutgjärnsrör(är rörmokare). Alternativ 1 tilltalar mer då jag tänkte gjuta in lite slingor i skorsten för att ta tillvara på lite spillvärme. Någon som vet vad som krävs för att få detta godkänt av sotaren?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.