Är det korkat att gjuta delen under mark först och stoppa i ett 10mm armeringsjärn... och sen efter några dagar sätta på pappröret för att gjuta plinten?
 
gjort är gjort... valde den vägen hursom...

150mm plint
10mm armeringsjärn

borrade 60-80cm djupa hål, sen gjöt jag med hemmamixad betong upp till 15-20cm under markytan... sen på med papprör...

och nu idag (3 dagar senare) så gjöt jag själva plinten av grovbetong
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.