5 474 läst ·
23 svar
5k läst
23 svar
Gjuta plint på berg
Hej,
Jag ska göra något liknande och undrar över hur många armeringsjärn (16mm) man behöver för att gjuta plintar och avståndet mellan dom till ett Attefallshus. Det är ca 120 cm skillnad mellan högsta och lägsta punkt på berget.
Jag ska göra något liknande och undrar över hur många armeringsjärn (16mm) man behöver för att gjuta plintar och avståndet mellan dom till ett Attefallshus. Det är ca 120 cm skillnad mellan högsta och lägsta punkt på berget.
Varför inte lägga en leca-sockel istället. Bara att tvätta rent och slå ned några armeringsjärn. Jag planerar en friggebod med liknande förutsättningar och gör så istället för att slippa få in skit under.
anpassar du första lagret av block efter berget eller hur får du lecablocken i våg?
Till min altan satte jag 5x12mm armering. mina "plintar" är 25x25cm och cirka 30-60 cm höga. SKa du ha 1,2m höga pelare hade jag fläskat på meraK Kentunojohnson skrev:
Spelar det någon roll vilket avstånd mellan armeringsjärnen man sätter innanför gjutröret?E Edlunn skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Gjuta betongplint på berg
Altan & Uteplats -
Plintar på berg - gjuta klack först?
Grund & Markarbeten -
Bygga staket - gjuta plintar på berg med mera
Grund & Markarbeten -
Gjuta plintar på lutande berg täckt av lerjord
Altan & Uteplats -