Tack för alla svar killar ska fundera på hur jag gör

useless useless skrev:
Det låter dyrt? Det går ca 20 säckar cement per kubik färdig betong. Säckarna kostar runt 50:- styck, så det borde bli runt 4000:- för 4m3.
Köper man färdigblandad torrbetong så blir det dyrare.
Du får ha i mycket ballast och vatten om du ska få ut 50 liter per säck, men jag kan medge att jag räknade lite högt. Oavsett kan vi nog enas om att det inte är värt slitet.

useless useless skrev:
Du skrev drygt 10 000 i bara cement i ditt förra inlägg. Köper man torrbetong blir det andra siffror, men då jämför man ju inte samma sak.
Nu blandar du nog ihop oss användare lite ;)
Jag syftade på totalkostnad för att blanda, personen du citerade räknade på att köpa grovbetongsäckar.

Ja. Det är sant.. :oops:
Men jag vidhåller att kostnaden för cementen borde bli ca 4000:- för 4 kubik färdig betong.
Vad sand och ballast kostar beror till stor del på vart man bor eftersom utkörningskostnaden kan bli en stor del av totalkostnaden.

richardtenggren
Vi köpte 3 m3 självkompakterande betong på bil med ränna, tror vi betalade 8,5 kkr. Jag lånade en sloda av grannen som är byggare och drog av betongen med denna, det blev riktigt plant och fint.
Skall även tilläggas att jag aldrig hade gjort något liknande innan och att vi bor 1,5 mil från stan.

S R.Zuka skrev:
Tack för alla svar killar ska fundera på hur jag gör
Köp färdig betong om du inte har alltför mycket fritid och kompisar som är skyldig gentjänster.

• Gilla
Swe 2020
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.