Du får ha i mycket ballast och vatten om du ska få ut 50 liter per säck, men jag kan medge att jag räknade lite högt. Oavsett kan vi nog enas om att det inte är värt slitet.useless skrev:
Ja. Det är sant.. 
Men jag vidhåller att kostnaden för cementen borde bli ca 4000:- för 4 kubik färdig betong.
Vad sand och ballast kostar beror till stor del på vart man bor eftersom utkörningskostnaden kan bli en stor del av totalkostnaden.
Men jag vidhåller att kostnaden för cementen borde bli ca 4000:- för 4 kubik färdig betong.
Vad sand och ballast kostar beror till stor del på vart man bor eftersom utkörningskostnaden kan bli en stor del av totalkostnaden.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Vi köpte 3 m3 självkompakterande betong på bil med ränna, tror vi betalade 8,5 kkr. Jag lånade en sloda av grannen som är byggare och drog av betongen med denna, det blev riktigt plant och fint.
Skall även tilläggas att jag aldrig hade gjort något liknande innan och att vi bor 1,5 mil från stan.
Skall även tilläggas att jag aldrig hade gjort något liknande innan och att vi bor 1,5 mil från stan.
Klicka här för att svara