4 909 läst ·
9 svar
5k läst
9 svar
gjuta platta i vilket väder?
Helst varken regn eller sol. Alltså mulet...
Hur du bäst sköter plattan efter gjutningen vet du säkert eftersom du ej frågade, men ändå, de 3 första dagarna är mest kritiska för sprickbildning, full styrka i plattan efter ca 28 dagar.
Rätta mig gärna om jag har fel, Forumgudar...
Hur du bäst sköter plattan efter gjutningen vet du säkert eftersom du ej frågade, men ändå, de 3 första dagarna är mest kritiska för sprickbildning, full styrka i plattan efter ca 28 dagar.
Rätta mig gärna om jag har fel, Forumgudar...
Det "händer" inte mer med plattan än att ytan blir full av små kratrar efter regndropparna. Det går heller inte att slipa plattan eftersom det kommer för mycket vatten. Det enda är att låta plattan vara och sedan slipa den efter något dygn med en s.k. "häxa".
Å andra sidan så är det inte bra om det är soligt och varmt heller, då riskerar plattan att spricka. Vattna så mycket som möjligt utan att ytan blir förstörd.
Å andra sidan så är det inte bra om det är soligt och varmt heller, då riskerar plattan att spricka. Vattna så mycket som möjligt utan att ytan blir förstörd.
så vad hade ni gjort? börjar få lite ont om tid för jag måste börja bygget så snabbt som möjligt.
ska man gjuta nu på fredag och strunta i att hyra helikopter och sedan istället köra på med en häxa?
hur blir då ytan?
enligt smhi så ska det regna hela helgen fast de kan ju ha fel. är ju inte första gången isf
ska man gjuta nu på fredag och strunta i att hyra helikopter och sedan istället köra på med en häxa?
hur blir då ytan?
enligt smhi så ska det regna hela helgen fast de kan ju ha fel. är ju inte första gången isf
Strunta inte i att hyra helokopter, det kan ju vara uppehåll!thomasd79 skrev:så vad hade ni gjort? börjar få lite ont om tid för jag måste börja bygget så snabbt som möjligt.
hur blir då ytan?
enligt smhi så ska det regna hela helgen fast de kan ju ha fel. är ju inte första gången isf![]()
Tjena! Harald Nyborgs säljer presenningar 8 x 10 meter för 199kr. Går det inte smälla upp ett par såna? Det är bra o ha ett "tak" över plattan när den är gjuten o vattna under den värsta brinntiden. Kolla vädret på www.dmi.dk, vejr og hav. Där kan du välja 7-dygnsväder i vilken stad du vill. Men som sagt, vädergubbarnas prognoser stämmer bara till 50%, tyvärr..
Ska själv gjuta platta i denna veckan. Men vilken dag??
Ska själv gjuta platta i denna veckan. Men vilken dag??
Klicka här för att svara