Jag är fullkomligt okunnig angående gjutning och vill göra en yta att ställa en vedspis på. Där den ska vara är det idag resterna av en gammal skorsten, dvs sten och gammal puts i en liten hög. Kan jag gjuta ett skal runt högen med sten och gammal puts så jag får en slät yta att mura upp ett par varv tegel på som sedan blir det spisen står på? Armera med nät som papier maché, typ?
Jag skulle tagit bort allt löst och hanterbart.
Sedan skull jag övervägt att gjuta en platta.
De nedre stenarna ser ju stora och kanske är stabila nog att börja med som bas.
Dock efter att ha rivit i gamla fundament så kanske din ide skulle funka, en liten spis väger ju inte mycket men du skulle ha en sprickrisk men spisen skulle ju inte springa iväg oavsett.
/ATW
Dock efter att ha rivit i gamla fundament så kanske din ide skulle funka, en liten spis väger ju inte mycket men du skulle ha en sprickrisk men spisen skulle ju inte springa iväg oavsett.
/ATW
Jag tog bort allt löst och en platta

Topp! Så får det bliA ArneTW skrev:Jag skulle tagit bort allt löst och hanterbart.
/ATW
Klicka här för att svara