Jag ska gjuta ett fundament för att stötta en regel underifrån, regeln är också spikad mot träpanelen.
Har tänkt göra nån enkel sula av betong och sen varva mursten (leca?) upp till underkanten på regeln, och fundamentet blir nog ca. 40x40cm och ca. 1m högt.
Men hur fäster man bäst ihop fundamentet mot den befintliga grunden?
Har tänkt göra nån enkel sula av betong och sen varva mursten (leca?) upp till underkanten på regeln, och fundamentet blir nog ca. 40x40cm och ca. 1m högt.
Men hur fäster man bäst ihop fundamentet mot den befintliga grunden?
Redigerat:
Helt ovetenskapligt så är min första tanke att borra in och fästa armeringsjärn i husgrunden och sedan fästa (svetsa?) betongplintents armeringsjärn i de armeringsjärn som sitter i husgrunden.gluecifer skrev:
Men jag är ingen betongare så det kanske är helt uppåt väggarna, men det låter väl bra
- M
Klicka här för att svara
