2 814 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Gjuta nytt golv i källaren.
Hej! ska gjuta om ett golv i källaren som jag bilat ut och isolerat om för att sätta golvvärme.
Har fått ett pris på 8000 kr för 1,5 kubik med utkörning (1 mil) och inpumpning men tyckte det lät mycket
Men det kanske är vad man får betala eller vad säger ni?
Har fått ett pris på 8000 kr för 1,5 kubik med utkörning (1 mil) och inpumpning men tyckte det lät mycket
Men det kanske är vad man får betala eller vad säger ni?
Jo, det stämmer ju. 1700kr kubiken är ganska styvt, även inkl. moms. Fast de priser vi brukar betala är kanske inte jämförbara (NCC, ca 800kr/m3) pumpningen bör bli ett tillägg på ca 2500 kr samt någon hundring per kubik. Oavsett är det några tusenlappar för mycket i mitt tycke, finns det inga andra du kan höra med?
Därtom tvista de lärde, se tråden http://www.byggahus.se/forum/golv/28539-hur-lange-ska-man-vanta-innan-lagga-golv.html
Det beror på så mycket; vilken typ av betong du har valt, om du har diffusionstät plast under, hur tjockt du gjuter osv.
Personligen skulle jag nog vänta ca 3 månader utan att veta förutsättningarna bättre. Iom att du ska ha klinker så behöver betongen inte ha torkat ut helt, men däremot bör ju all krympning redan ha skett.
Det beror på så mycket; vilken typ av betong du har valt, om du har diffusionstät plast under, hur tjockt du gjuter osv.
Personligen skulle jag nog vänta ca 3 månader utan att veta förutsättningarna bättre. Iom att du ska ha klinker så behöver betongen inte ha torkat ut helt, men däremot bör ju all krympning redan ha skett.
Klicka här för att svara