Medlem
· Västernorrland
· 126 inlägg
Hej på er.
I höstas byggde ett företag min carport och jag är väldigt nöjd med den. Men en sak har jag börjar fundera på hur man ska förbättra.
Längst bak är ett förråd på gjuten platta. Jag funderar nu på om man kan gjuta ”balkar” mellan plintarna så inte gräset som ska anläggas på andra sidan carportsväggen kommer in i carporten.
vad tror ni om detta?
ska man gräva ur mellan plintarna borra i plintarna och stoppa in armeringsjärn?
Bara en tanke från min sida men ni kanske har en bättre idé!?
I höstas byggde ett företag min carport och jag är väldigt nöjd med den. Men en sak har jag börjar fundera på hur man ska förbättra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Längst bak är ett förråd på gjuten platta. Jag funderar nu på om man kan gjuta ”balkar” mellan plintarna så inte gräset som ska anläggas på andra sidan carportsväggen kommer in i carporten.
vad tror ni om detta?
ska man gräva ur mellan plintarna borra i plintarna och stoppa in armeringsjärn?
Du får inte plats med vanliga kantstenar utanför plintarna?A AcidSleeper skrev:Hej på er.
[bild]
vad tror ni om detta?
Medlem
· Västernorrland
· 126 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 126 inlägg
Förresten finns det plattor/sten som man kan gräva ned så det ser ut som utsidan av förrådets platta?
spånar hejvilt..
spånar hejvilt..
Verktygstokig
· gotland
· 455 inlägg
Kanske lägga en rad med betongplattor utanför? Då kan man köra med klipparen på plattorna och slipper trimma
Medlem
· Västernorrland
· 126 inlägg
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västernorrland
· 126 inlägg
Skulle det kunna finnas en sockelskiva med samma struktur som byggelementet som plattan är gjord på?
kan det fungera?
Får självklart stödja på minst två ställen bak på skivan eller om man gjuter bakom…
kan det fungera?
Får självklart stödja på minst två ställen bak på skivan eller om man gjuter bakom…
Gräv ett spår på utsida. längst med plintar/platta. Hela vägen, 2 dec typ. Sen proppar och pluggar du i plintar/platta och sätter upp cementbaserade skivor som får gå ner en bit i marken. Mellan plintarna kan du sätta en extra regel som du skruvar ovanifrån från insida carport som du sen kan skriva skivorna i också. Sätt montageskruvar med samma mått emellan sig, finns i färger så dom smälter in fint i skivan. Sätt sedan en kantrad med marksten i valfritt mått mellan cementskiva/gräs så det blir lättare att klippa gräset. Snyggt, enkelt och ger funktionen du är ute efter.
Medlem
· Västernorrland
· 126 inlägg
Beijer har förövrigt en hel del cementbaserade skivor.
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/produkter/byggmaterial/byggskivor/cementbaserade-skivor
Satte själv såna på ungefär samma sätt som jag beskrev fast på en förrådsbyggnad som står på plintar. Ser ut som att den står på gjuten platta.
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/produkter/byggmaterial/byggskivor/cementbaserade-skivor
Satte själv såna på ungefär samma sätt som jag beskrev fast på en förrådsbyggnad som står på plintar. Ser ut som att den står på gjuten platta.
Medlem
· Västernorrland
· 126 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Bör vi gjuta plintar för trädäck byggt på stenplattor?
Altan & Uteplats -
Gjuta bärlina. Liggande regel mellan betong och bjälklag?
Utbyggnad och tillbyggnad -
För långt mellan järnen på betongplintarna.
Utbyggnad och tillbyggnad -
Gjuta plintar i minusgrader
Grund & Markarbeten -
Gjuta plintar i vatten till brygga.
Övrigt Off Topic