Jag bygger en Tjälldén-pool och ska snart gjuta stolpar och krönbalk, vilket blir cirka 1,3 kbm.
Går det att blanda egen betong med det grus som har schaktats upp från poolgropen, eller blir det inte bra?
Jag har redan en stor hög med makadam liggandes så det hade varit smidigt om det bara vore cement som behöver införskaffas.
Går det att blanda egen betong med det grus som har schaktats upp från poolgropen, eller blir det inte bra?
Jag har redan en stor hög med makadam liggandes så det hade varit smidigt om det bara vore cement som behöver införskaffas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som useless säger så behöver du mer än bara cement och ballast.
Sen så behöver ballasten tvättas (noga) och siktas för att få någorlunda korrekt stenstorlek.
Det bästa är att köpa färdig betong, eller grovbetong på säck beroende på vad du ska göra.
Sen så behöver ballasten tvättas (noga) och siktas för att få någorlunda korrekt stenstorlek.
Det bästa är att köpa färdig betong, eller grovbetong på säck beroende på vad du ska göra.
En uppföljning; det slutade med att jag ringde betongstationen som hade en ledig bil samma eftermiddag på grund av ett återbud. Efter lite dealande blev det inte speciellt dyrt, men däremot aningen stressigt att få klart allt innan bilen kom
.
Klicka här för att svara