Hej!
Vi har en tråkig källartrappa som definitivt sett sina bästa dagar, den används framförallt till att transportera ner pelletssäckar en gång per år och nu sist jag la ut min hemmasnickrade ramp slog det mig att man kanske skulle kunna gjuta en ramp av trappan istället. Vad säger ni experter om den idén? Jag är långt ifrån expert på att göra liknande saker men visst borde det vara möjligt att fylla ut så att jag får en snygg ramp istället för detta åbäke:

• IMGP0082.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det inte lättare att lägga över 2 medar av tryckt virke så du kan köra
ned säckarna med pirra?

jocke@nybleus.se skrev:
Är det inte lättare att lägga över 2 medar av tryckt virke så du kan köra
ned säckarna med pirra?
Jo, så gör jag idag och det fungerar bra. Min tanke var att slå två flugor i en smäll att få en hel "trappa" samtidigt som jag får en ramp till pelletsen.

Många trappor ser ut som Din, wertok. Inte så mycket jobb med att knacka ned eländet, och forma upp till att gjuta en ny trappa, och samtidigt putsa till väggsidorna.
Då du har en trappa, så är måtten givna.

Vi hade en trappa som såg ut ungefär sådär, den var ett helvete att "knacka" bort.
där skulle hela rasket bort
grävmaskinen fick ta den och släppa den några gånger på en bergknalle, den håller ihop fint ändå, mycket armering i den.
så nu ligger den på gräsmattan och väntar på att ett mirakel skall komma och pulvrisera den

/m

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.