Hej!

Har ett gammalt garage med jordgolv där jag skulle vilja ha en betongplatta istället. Frågan är nu hur/vad jag ska göra?

Min tanke var att gräva ur ca 30 cm för att sedan lägga ett lager med paddat grus av lämplig sort. Sedan armering och 10 cm betong (ska inte ha bilen på plattan). Syllen är av trä ocg jag undrar om det är vettigt att lägga betong direkt emot den? Känns inte så spontant. Kanske ska man lägga tjärpapp eller plast som uppvik? Isolering känns onödigt eftersom väggarna är av trä och helt oisolerade.

Vet någon vad det kostar per m3 om man beställer färdig betong (Örebro)?

Hoppas någon kan hjälpa mig med ett svar!:D

//Henke

Lyft garaget och gjut platta ända ut, dit med en sylltätning och släpp ner garaget.

Protte

Sitter just med en faktura framför mig.... Ca 3000kr+moms betalade jag för 1,5m3 inkl transport, men det beror väl antagligen väldigt mycket på hur långt det är till närmaste betongfabrik. Det är bara ringa och fråga....

Lyfta garaget är inte aktuellt. Vill bara ha betonggolv i det som är just garage. Bygnaden innehåller också vedbod och annat utrymme. Enklast möjliga väg till en schysst plan yta alltså. Ska ha det som snickarverkstad när det är klart.

Men syllen måste väl ligga på ngn betongklack som du kan gjuta mot? Det känns fel att gjuta högre än syllen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.