Jag var senast inne på infarten och där kan man gärna gjuta direkt. Menar du en platta så ska man ha minst 100 mm 8-16 eller dylikt mellan isoleing/betong och underlaget

Mikael_L
Håller med mats!
Ifall jag missförstått nånting:
Under plattan 8-16 eller likn, _inte_ 0 - nånting Det skall väl dessutom helst vara tvättad makadam.
Under infarten 0-16, 0-32 ...
Det är vad jag tror iaf.

Lägger man minst 100 mm så har jag fått lära mig att det ska gå bra med otvättad under frigolit men jag skulle definitivt ta tvättad om jag bara lägger en 10 cm betongplatta ovanpå utan frigolit

Håller med mats_o och Mikael_L i deras senaste inlägg. Problemet är att du nog får tvätta själv. I mina hemtrakter var det omöjligt att få tag på tvättad makadam. Svaret jag fick var att det skulle bli för dyrt för kunden.

Men här var det väl tal om en isolerad platta så ta då 10-15 cm 8-16 otvättat så ska det funka. Handskyfflar man ut det så faller en del av "dammet" bort också

Mikael_L
Du kan ha rätt i att tvättat är överkurs tillsammans med cellplast. Cellplasten anses väl också kapillärbrytande?
Jag har förövrigt alltid undrat över hur så lite, så lite, stenmjöl på ytan på makadamen ska kunna hjälpa vatten att rinna uppåt. :o

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.