Okej. Jag fick rådet att gjuta fast plintarna till en pergola. Det är lite kaka på kaka men nu fick jag det rådet. Rådet var att vända ”gjuta enkelt”. Det finns en beskrivning av hur man gör men tycker den är lite vag. Jag vill loda/våga upp plintarna först och sedan hälla i gjutna enkelt när dom står i gropen på det stället dom ska stå. Jag under hur jag bäst gör detta då. Fyller jag upp med vatten till hälften och sedan i med massan bara?K kniv skrev:
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Ser ut som vanlig torrbetong. Du blandar det med vatten ca. 3liter i en skottkärra eller betongblandare tills all betong är blöt, sen är det bara att gjuta.
M Maja Gall skrev:
Som sagt var fyller inte den där produkten någon funktion runtomkring en plint. Möjligen istället för en plint till ett staket eller liknande som inte utsätts för så stor belastning.
När du har ställt ner och vägt in plintarna så fixerar du dom i varandra med några långa brädor så flyttar dom inte på sig.
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
https://byggkatalogen.byggtjanst.se/nyheter/blandningsfri-betong/15073/Workingclasshero skrev:
Jajävlar..........
Fungerar det här är det ju djävulskt smidigt!
/W
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Produkter som diskuteras: "ankarmassa"
Ankarmassa R-KEM-II 300 ml FAST
Tvåkomponents polyesterankarmassa
232 kr inkl moms
Läs mer