Funderar på att köpa hus men det är röta i väggsyllan och grunden så därför har jag fått ett förslag att göra en ny väggsylla och gjuta en ny bottenplatta i det befintliga huset. Vad jag undrar är alltså hur gör man detta och så vill jag ha golvvärme inbakat också. Går detta att göra själv och vad kan ett sånt arbete kosta? Huset består delvis av källare och resterande torpargrund, så ett förslag jag har fått är att blåsa ut golvet på nedervåningen då detta är rötskadat suga ur alltihop och sedan....

putt

ingen som vet

Jag har gjort detta fyllde igen källaren med massorna jag fick gräva ut för att komma ner till lämpligt djup.
Det blev ändå 14ton att forsla iväg (3000kr för kranbil med skopa). Träskrotet, mattor mm 3000kr till att bli av med.
Makadam ca 2000kr, isolering minns ej pris 20cm blev det dock, Jag valde flytgolv (flytspackel) för vi hade inte tid att vänta på betongtorkning det kostade 45000kr för armering och gjutning, vanlig betong skulle kostat 30000kr i den "bästa"
offerten. Jag tycker det blev ganska billigt för att slippa sommarstugedoft+kalla fötter.

Plattan är på 85kvm tilkommer gör ju naturligtvis golvärmeslang fördelare byglar mm det går säkert att göra billigare än vad vi gjorde men vi hade en tight tidsplan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.