Hej jag bygger en verkstad på cirka 90kvm. Jag vill ha ett slätt golv som är LÄTT att sopa av. Sågspån och dyl. Jag har funderat på med helikopter men blir det tillräckligt slätt?? Har själv ingen erfarenhet av sånt. Eller ska jag kanke flytspackla.Då får jag ju en slätt yta som oxå blir betydligt hårdare än betongen?
Plattan ska inte vara isolerad. och runt 10-12cm tjock.
Plattan ska inte vara isolerad. och runt 10-12cm tjock.
Medlem
· västra götaland
· 1 017 inlägg
Kör du med helikopter och sedan har på betongolja så får du en väldigt fin och lättsopad yta.
du vill väl ha ett plant golv?mickael88 skrev:
90 m2 bör du skura och glätta, detta gör du med sk helikopter. glättar du hårt, sk svartglättar så får du en yta som blir väldigt lättskött.
Betongolja har jag aldrig hört talas om men det finns sätt att behandla betongen på, men som sagt..hårt glättat så behövs inget mer.
ska du gjuta och slipa själv?mickael88 skrev:
Tipsar återigen om att hyra in folk som kan, det blir bäst så och ja, ytan blir lätt att sopa och hålla ren
Lycka till!
Ok nej jag tror man kommer ångra sig om man gör det själv och det inte blir bra... Ja då härdar det VÄLDIGT fort.. Bästa tiden är väl på hösten eller på våren. När det inte är för varmt så man dels får lätt torsprickor och få vattna och hålla på.. och på vintern så kan det bli köld sprängningar.. om man har otur.. men betong värmer ju mycket när det härdar.
Klicka här för att svara