Ska till och gjuta en bänkskiva till ett enkelt utekök , som ska ha en infälld klotgrill(weber 57) och en muurikka 58 (D400 brännare).
Har hittat mycket bilder m.m. på en ingjutning av grill men inget om någon som gjort det med en muurikka brännare.
Är det någon som gjort så vill jag gärna ha tipps och bilder!
Har hittat mycket bilder m.m. på en ingjutning av grill men inget om någon som gjort det med en muurikka brännare.
Är det någon som gjort så vill jag gärna ha tipps och bilder!
Tack!O osimb04 skrev:
Jag tog markisolering(hård cellplast). Lätt o knacka ur efter gjutning.
Jag använde en sticksåg som jag fäste på en spillbit , mätte grill/murrika (ex weber 57 cm där tog jag 56 cm och delade på två) .
Mätte från bladet på sticksågen och fäste en skruv i andra änden så måttet stämde med måttet ovan.
Tryck i skruven i cellplasten o kör sticksågen så får du ett rund skiva att lägga i formen!
Tack för informationen, vad är det för mått på uteköket?P Patrik Frisk skrev:Tack!
Jag tog markisolering(hård cellplast). Lätt o knacka ur efter gjutning.
Jag använde en sticksåg som jag fäste på en spillbit , mätte grill/murrika (ex weber 57 cm där tog jag 56 cm och delade på två) .
Mätte från bladet på sticksågen och fäste en skruv i andra änden så måttet stämde med måttet ovan.
Tryck i skruven i cellplasten o kör sticksågen så får du ett rund skiva att lägga i formen!
Hur mycket skulle du uppskatta att bygget/skivan väger? Skulle behöva sätta mitt utekök på hjul...
Gjorde en uträkning när jag gjorde den , men kommer inte ihåg vikten. (Finns på nätet vikten) men den blir tung fast man tar ur för grill och murrika.O osimb04 skrev:
Den är bredd 1800x djup 850x höjd 30.
Komihåg att armera ordentligt. Samt helst expanderbetong(vilket jag inte tog).
Har inte mätt det nu, men armerar du och har en tjocklek på 30mm så är det ingen fara att bära den.C claym skrev:
SkivanO osimb04 skrev:
L*B*H*betongen vikt
1,8*0,85*0,03*2400=110kg
Hål
r*r*Pi*h*betongens vikt
0,25* 0,25*3,14*0,03* 2400 =14kg
Två hål
14kg*2=28kg
110-28=82kg
