1 818 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Gjuta badrumsgolv
Hej.
Vi har ett sent 60talshus med betongbjälklag och källare. Vi har rivit ut det gamla badrummet och ska bygga nytt på en annan plats i huset. Bygger vi golvet på befintliga reglar med golvvärme/flyt/klinker hamnar vi minst 5cm för högt mot rummet intill. Reglarna ligger dessutom på 60cc.
Lokala bygghandlaren rekommenderade att vi gjuter (ca 15cm) med epsbetong istället. Blir ganska dyrt så jag funderade på om man kunde lägga 10cm cellplast och gjuta 5cm ovanpå den istället? Är det dumsnålt?
Har läst runt lite men blir inte klok alla säger olika verkar det som.
Vi har ett sent 60talshus med betongbjälklag och källare. Vi har rivit ut det gamla badrummet och ska bygga nytt på en annan plats i huset. Bygger vi golvet på befintliga reglar med golvvärme/flyt/klinker hamnar vi minst 5cm för högt mot rummet intill. Reglarna ligger dessutom på 60cc.
Lokala bygghandlaren rekommenderade att vi gjuter (ca 15cm) med epsbetong istället. Blir ganska dyrt så jag funderade på om man kunde lägga 10cm cellplast och gjuta 5cm ovanpå den istället? Är det dumsnålt?
Har läst runt lite men blir inte klok alla säger olika verkar det som.
Klicka här för att svara