Ska gjuta igen avloppet imorgon och vill bara få lite återkoppling om allt ser okey ut utifrån bilderna.

har lagt nytt avlopp från början av badrummet (ska bila upp det senare) vidare till köket där jag har ett påstick för köksavloppet) och ut igenom väggen. Över det går spirorör för köksfläkten som är integrerad med hällen.

avloppet ska inte börja använda förens om ett par månader.

Har täckt änden som ska gå in till badrummet med täcklock och sättsand. kommer det räcka för att inte det ska gjutas in?

ska jag lägga på mer sand än vad som ligger nu? Har tänkt att gjuta med grovbetong och lägga i 8 mm armeringsjärn. Tänkte prima gamla betongen först.

• Nydragen avloppsrör i grusäng vid husrenovering, täcklock på änden, spirorör ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nytt avloppsrör i schakt med påstick för köksavlopp och skyddad ände, redo för gjutning.
    Skapa konto
  • Nydragen avloppsstam i grävd ränna med trästöd och sättsand, redo för gjutning.
    Skapa konto
  • Ny lagt avloppsrör i ett dike med sättsand redo för gjutning, täckt ände synlig, omgiven av grus och kabelrör.
    Skapa konto
E
Det är vikritg att du rengör betongkanterna och du kan även köra Primer på dem. Jag brukar dubba med armering i kanterna på plattan för ytligare vidhäftning i bef platta. Detta beror lite på hur du ska täcka betongen framöver. Samt kolla fallet en sista gång. Det är väl det viktigaste.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.