Det är dags för årets första seminarium på Sliparebackens Finsnickeri!

Söndagen den 31/3 kl 11-17 är det gitarrbyggarseminarium hos oss.

Då kommer Per Sonnerup och fortsätter visa oss hur han med handverktyg bygger akustiska gitarrer. Han hade ett mycket uppskattat seminarium i höstas och detta blir en form av fristående fortsättning. Det är dock inget krav att ha närvarat i höstas för att komma.

Per är dels gitarrbyggare, dels lärare på Snickarakademin i Kristianstad. Du hittar honom här på Facebook på "Per Sonnerup Gitarrbyggare". Eller här: http://www.sjobo.nu/gitarrverkstaden/index.htm

Evenemanget är gratis, men platserna är begränsade så anmäl dig här för att vara garanterad en plats.

En nyhet i formatet är att dagen kommer att vara uppdelad i betydligt kortare pass än tidigare med möjligheter till bensträckare etc mellan.

Varmt välkomna!! //Daniel

• Gilla
AndersOhrt och 4 till
  • Laddar…
Kul! Jag anmäler mig.

• Gilla
jac och 1 till
  • Laddar…
Kul! Jag kommer också.

//Ronnie

• Gilla
jac
  • Laddar…
Som vanligt jobbar jag..

Absolut intressant, tyvärr så missade jag ju förra tillfället men jag ska göra mitt bästa för att komma loss denna gången.

• Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Uppar denna, det finns platser kvar!

Skrev på Facebook att jag gärna kommer. Säkrar upp det genom att även skriva här! Så finns det platser kvar är jag intresserad

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Du är med:)

Jag måste tyvärr meddela att jag inte kan komma på söndag. Det har dykt upp förhinder som jag inte kan styra över.:(

Nu drar det ihop sig! Varmt välkomna imorgon!

Jag ser fram emot detta. Jag lyckades pussla och jämka lite så nu ska det mycket till för att jag inte ska lyckas ta mig dit.
Nu ska jag åka och köpa 1,5 kbm planteringsjord och ett antal buskar. :(

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
jac jac skrev:
Nu ska jag åka och köpa 1,5 kbm planteringsjord och ett antal buskar
Om du har svårt att bestämma dig så köp alla buskmodellerna;)

Ola C Ola C skrev:
Om du har svårt att bestämma dig så köp alla buskmodellerna;)
Tror Jac redan spanat in de svart-gröna..

Vet inte om jag borde förorena denna tråden mer men det verkar finnas ett stort allmänintresse så...

Ola C Ola C skrev:
Om du har svårt att bestämma dig så köp alla buskmodellerna
Självklart sorterade jag bort budgetmodellerna först innan jag plockade ihop en av varje. Eller snarare många av varje.

Frustrator Frustrator skrev:
Tror Jac redan spanat in de svart-gröna..
Det blev svart jord (dyraste och bästa sorten såklart) samt gröna buskar.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Ett stort tack till Per och @Daniel_N för en mycket trevlig och väldigt lärorik dag!

• Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.