Det är dags för årets första seminarium på Sliparebackens Finsnickeri!
Söndagen den 31/3 kl 11-17 är det gitarrbyggarseminarium hos oss.
Då kommer Per Sonnerup och fortsätter visa oss hur han med handverktyg bygger akustiska gitarrer. Han hade ett mycket uppskattat seminarium i höstas och detta blir en form av fristående fortsättning. Det är dock inget krav att ha närvarat i höstas för att komma.
Per är dels gitarrbyggare, dels lärare på Snickarakademin i Kristianstad. Du hittar honom här på Facebook på "Per Sonnerup Gitarrbyggare". Eller här: http://www.sjobo.nu/gitarrverkstaden/index.htm
Evenemanget är gratis, men platserna är begränsade så anmäl dig här för att vara garanterad en plats.
En nyhet i formatet är att dagen kommer att vara uppdelad i betydligt kortare pass än tidigare med möjligheter till bensträckare etc mellan.
Varmt välkomna!! //Daniel
Söndagen den 31/3 kl 11-17 är det gitarrbyggarseminarium hos oss.
Då kommer Per Sonnerup och fortsätter visa oss hur han med handverktyg bygger akustiska gitarrer. Han hade ett mycket uppskattat seminarium i höstas och detta blir en form av fristående fortsättning. Det är dock inget krav att ha närvarat i höstas för att komma.
Per är dels gitarrbyggare, dels lärare på Snickarakademin i Kristianstad. Du hittar honom här på Facebook på "Per Sonnerup Gitarrbyggare". Eller här: http://www.sjobo.nu/gitarrverkstaden/index.htm
Evenemanget är gratis, men platserna är begränsade så anmäl dig här för att vara garanterad en plats.
En nyhet i formatet är att dagen kommer att vara uppdelad i betydligt kortare pass än tidigare med möjligheter till bensträckare etc mellan.
Varmt välkomna!! //Daniel
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Kul! Jag anmäler mig.
Verktygstokig
· Halland
· 8 134 inlägg
Som vanligt jobbar jag..
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Jag måste tyvärr meddela att jag inte kan komma på söndag. Det har dykt upp förhinder som jag inte kan styra över.
Verktygstokig
· Halland
· 8 134 inlägg
Vet inte om jag borde förorena denna tråden mer men det verkar finnas ett stort allmänintresse så...
Självklart sorterade jag bort budgetmodellerna först innan jag plockade ihop en av varje. Eller snarare många av varje.Ola C skrev:
Det blev svart jord (dyraste och bästa sorten såklart) samt gröna buskar.Frustrator skrev: