Det är dags för årets andra seminarium på Sliparebackens Finsnickeri!

Söndagen den 26/5 kl 11-17 är det gitarrbyggarseminarium hos oss.

Då kommer Per Sonnerup och fortsätter visa oss hur han med handverktyg bygger akustiska gitarrer. Han har haft mycket uppskattade seminarium i ämnet både i höstas och tidigare i våras. Det är dock inget krav att ha närvarat i tidigare för att komma.

Per är dels gitarrbyggare, dels lärare på Snickarakademin i Kristianstad. Du hittar honom på Facebook på "Per Sonnerup Gitarrbyggare". Eller här: http://www.sjobo.nu/gitarrverkstaden/index.htm

Evenemanget är gratis, men platserna är begränsade så anmäl dig här för att vara garanterad en plats.

En nyhet i formatet är att dagen kommer att vara uppdelad i betydligt kortare pass än tidigare med möjligheter till bensträckare etc mellan.

Varmt välkomna!! //Daniel

Redigerat:
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Låter intressant. Men jag tycker det känns lite tveksamt kring datumet. Är jag helt ute och cyklar om jag hävdar att den 25/6 är en tisdag?
Daniel_N Daniel_N skrev:
Det är dags för årets andra seminarium på Sliparebackens Finsnickeri!

Söndagen den 25/6 kl 11-17 är det gitarrbyggarseminarium hos oss.

Då kommer Per Sonnerup och fortsätter visa oss hur han med handverktyg bygger akustiska gitarrer. Han har haft mycket uppskattade seminarium i ämnet både i höstas och tidigare i våras. Det är dock inget krav att ha närvarat i tidigare för att komma.

Per är dels gitarrbyggare, dels lärare på Snickarakademin i Kristianstad. Du hittar honom på Facebook på "Per Sonnerup Gitarrbyggare". Eller här: [länk]

Evenemanget är gratis, men platserna är begränsade så anmäl dig här för att vara garanterad en plats.

En nyhet i formatet är att dagen kommer att vara uppdelad i betydligt kortare pass än tidigare med möjligheter till bensträckare etc mellan.

Varmt välkomna!! //Daniel

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
P pyro skrev:
Låter intressant. Men jag tycker det känns lite tveksamt kring datumet. Är jag helt ute och cyklar om jag hävdar att den 25/6 är en tisdag?
Åh nej, nu kommer Ola_c att ha roligt igen.....nej det skall vara 26/5 - ändrar i första posten!

Då anmäler jag mig gärna till en plats.
Har hört mycket positivt om del ett som jag tyvärr missade.
Daniel_N Daniel_N skrev:
Åh nej, nu kommer Ola_c att ha roligt igen.....nej det skall vara 26/5 - ändrar i första posten!

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Nä, tyckte inte det va speciellt roligt att du drabbades av datumdyslexi igen.

...eller...? Jo det va jätteroligt, hahahaha:crysmile::crysmile::crysmile:

• Haha
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
För säkerhets skull anmäler jag mig till samtliga 25:e resp 26:e i alla månader året ut. :)

Nä, allvarligt talat, med tanke på hur bra det var förra gången (trots att jag inte kunde vara med hela seminariet) vill jag absolut delta på kommande seminarium. Dock är detta bara en preliminär anmälan om det går för sig — måste kolla mopspassning och lite annat först.

Återkommer med definitivt besked så snart jag kan.
//Ronnie

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Uppar lite! Det finns fortfarande platser kvar!

Jag är absolut intresserad men ville inte stå ivägen för någon annan om jag inte har möjlighet att komma. Eftersom jag nu har varit hemifrån tre långhelger på rad så känns det som om det kanske finns endel som borde prioriteras där hemma också. Men finns det fortfarande platser kvar när det är dags så tar jag gärna en av dem om jag kan komma loss.

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Förbannat surt men fick just idag klart för mig att jag inte kan delta. Sålunda måste jag dra tillbaka min preliminärannmälan och ber om ursäkt för att jag gör det så sent. Det är dessvärre utom min kontroll.

Vet ju av erfarenhet att det kommer att bli så ruskigt bra så kan bara med avund säga till de som kan vara med: enjoy!

Hälsa Per så gott, jag hade så gärna velat vara med. :(
//Ronnie

• Ledsen
pyro och 1 till
  • Laddar…
Just hemkommen efter att ha varit hemifrån hela denna lördagen också så får jag tyvärr konstatera att jag nog behöver stanna hemma imorgon (idag). Så tyvärr får jag stå över denna gången. Annars hade jag väldigt gärna velat se mer om hur man gör gitarrosetter.

• Ledsen
pyro
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.