Byggahus.se
  • 3IGI907BAULD9SBV.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte alls fel, mycket spotar är bra om de kan dimmas i olika grupper och framför allt om det finns annan belysning som kan lyfta. Annras kan det bli lite väl kallt. Dessutom, helt okej lgh som de inte kommer att få begärt pris på men det är en annan sak.
 
Hej ! Häftigt,men lite för många spottar.Spottar i linje e inget vackert,tycker jag. Lite här o där placering blir ok.
 
Jag tycker det är synd att de har fördärvat den gamla fina våningen med sådana moderniteter. :(
 
Gissa elräkningen, skulle jag säga. :D
 
Tror att infällda spottar är morgondagens "avocado-gröna kylskåp". De kommer att rivas ut i massor eftersom de idag installeras i – just det – massor!

Spottar kan visst ha sitt berättigande här och var men är duktigt tråkigt som huvudbelysning och överallt. Tyvärr verkar det mest vara så de används.


Beklagar gnället, är bara så less bl a på att alla ska ha spottar i sina nybyggen/renoveringar. Alla vill ha "ett personligt" hem; resultatet är oftast att man tar till "samma typ av annorlunda saker" som Wille Crafoord skrev. Konsekvensen blir att alla är "lite udda på ett likadant sätt", träffande formulerat av samma kille.

För mig är spottar redan passé.
MVH
Ronnie
 
:rolleyes: Kanske dax att starta VVS (Våga Vägra Spottar)? :p
 
Jag startade en tråd för det för något år sedan.
Men jag är jättegärna med i VVS.
http://www.byggahus.se/forum/inredning/51650-aer-det-verkligen-snyggt-med-manga-spottar-i-taket.html

Annars tycker jag faktiskt att den där lösningen med alldeles för många och i raka rader ger någon sorts känsla av 70-tal och disco eller nöjesfält. Det blev någon sorts kontrast där mot stuckaturen bredvid och teglet som jag tycker är lite intressant.
Men, jösses, helt öppen planlösning och utsikt rakt från soffan till köket. Den som flyttar in där får nog utnyttja restaurangutbudet på Söder. Minsta lilla disktrasa på den där bänken och hela lägenheten känns stökig.

http://www.byggahus.se/forum/inredning/51650-aer-det-verkligen-snyggt-med-manga-spottar-i-taket.html
 
Fy vad fult...Stackars lägenhet. En sådan lägenhet skall ha kristallkrona.

Förövrigt tycker jag att lägenheten var fin. Kanske lite för stilent och märkligt i min smak, men det finns säkert flera som vill bo så.

Immobil jag anmäler mig härmed till VVS.
 
Noterar med viss tillfredställelse, att vi redan är tre medlemmar. :D
 
Immobil skrev:
Noterar med viss tillfredställelse, att vi redan är tre medlemmar. :D
Fyra! :D
 
Sätter man svart golv så får man igen det på elräkningen. Ser för övrigt inte ut som någon bor i den där lägenheten utan den verkar helt byggd för "uppvisning".

Sen var priset lite högt för min del också ;) Så mycket får jag inte ens för hela mitt lantbruk och det har lite mer att erbjuda än det där för min del. :)
 
Johan Gunverth skrev:
Fyra! :D
Fem!
 
Smaken är som baken.... Själv tyckte jag lägenheten var väldigt snygg i sin egna stil.

Reagerade mest på att där inte var något stänkskydd vid diskbänken.....

VVS = Våga Välja Spottar ... ;-)
 
:mad: Hädare! :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.