anra skrev:
Vad heter den som dem ska ha på Harald Nyborg? Någon som har en länk eller motsv.?
Det finns ett exemplar i butiken i Malmö som det står PowerCraft på, men de har inga på lager att sälja.

Tur är kanske det för jag tänkte "chansa" och köpa en. Innan idag fick jag nämligen höra att merparten av dem kommer i retur med bränd motor... Maskinen finns inte heller att hitta på http://www.power-craft.com/. Kan det rentav vara så att de har tagit bort den ur sortimentet pga för många returer?

Jag har inte kollat in Meec:en på Jula. phl, är du bergis på att den är identisk med den som Harald N har/hade? Jag hittar inte den på Julas hemsida så att jag ens kan göra en okulär jämförelse... kan någon annan hitta den?

Nej jag är inte bergis, det är bara baserat på tidigare post i någon av trådarna om dessa lågprisgiraffer. Jula har giraffen i sin senaste papperskatalog men finns inte framme som utställningsex i butiken i Malmö. De kan dock plocka fram den om man vill spana in den.

>phl blev det någon slip?

Jula sålde ut sin "giraff" för ett tag sedan för 995:- (ord 1995:-). Jag chansade och köpte en, och mycket riktigt visade det vara en chansning... motorn gav upp efter knappt 2 kvm spackelslipande. Men den verkade funka ganska ok så "länge" den höll. Jula kunde inte byta ut den mot en ny då de var slutsålda när jag reklamerade maskinen, så jag fick pengarna tillbaks.

Jag är iofs glad för att jag inte fick en likadan i utbyte, men de snåla rackarna gick inte med på att ge mig ett ex av den nya modellen (annan motor, som förhoppningsvis håller lite bättre) i utbyte som kostar lika mycket som den gamla till ordinarie pris. Det är, citat, "en helt annat maskin, som inte går att jämföra med den du köpt". I min mening är det bara en uppdatering för att fixa ett känt problem, men jag hade bråttom och orkade inte trilskas.

Det är inte första gången Jula visar noll intresse för mig som kund när det gäller ett garantiärende, så hädanefter kommer jag bara att gå dit om det verkligen kniper. Vad det nu skulle vara?

Men nu handlar tråden inte om Jula, utan giraffer. Har någon testat den nya modellen? Kan inte låta bli att vara lite nyfiken trots allt...

Ja, men ingen Meec utan en begnagad Flex WS702. Det är en trevlig maskin =)

bygga_bo skrev:
Men nu handlar tråden inte om Jula, utan giraffer. Har någon testat den nya modellen? Kan inte låta bli att vara lite nyfiken trots allt...
Har du nån länk till den maskinen? Som nybörjare har jag nog aldrig sett en giraff, men jag kan tänka mig att det är den här.. http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=210252

Är det den nya eller gamla modellen? Står att den är slut o ej går att beställa.

Johan H skrev:
Har du nån länk till den maskinen? Som nybörjare har jag nog aldrig sett en giraff, men jag kan tänka mig att det är den här.. [länk]

Är det den nya eller gamla modellen?...
Nu har du sett en på bild i varje fall - det är den nya modellen du hittat på Julas hemsida.

Johan H skrev:
...Står att den är slut o ej går att beställa.
Undrar om den är poppis, eller om det är strul med den nya också så att de har valt att plocka bort den ur sortimentet?

Min har skurit.... :( Den höll i c:a 40-50 timmar, räknade inte så noga. Renblåst med tryckluft efter nästan varje arbetspass. Hade tur då det var en månad kvar på garantin, det löste sig såtillvida att jag fick pengarna tillbaka. Men som ovan skrivet, det är en utgången vara på Jula. Jag misstänker att den blev för dyr om verktyget var så dåligt som mitt ex var.

Nu står jag lite handfallen för det var ett bra pris på en bra funktion, även om utförandet med facit i hand påvisade stora brister i kvalitet. Flexen kostar ju över 10000 och det känns lite väl för att ha som "bra att ha" verktyg... Vågar inte ens tänka på vad Festtools kostar.
Efter en snabbkoll visade dit sig att den ligger kring 10500 ink moms, skillnaden var inte så stor som jag trodde.

Får se hur jag gör. Hyra går ju men då gäller det att tokanvända verktyget och det är inte alltid det fungerar.

Flexen kan du få för runt 7kkr, antingen om du prutar hos handlaren eller om du plockar den från Tyskland.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.