Hej,

Nu är det så att jag tänkte spara lite tid vid underarbetet på en ny innervägg och köpte därför gipsspackel, Casco Gipsfiller. Enl. produktbeskrivningen ska den inte sjunka eller spricka när den torkar.... Men det gjorde den ju visst!

Jag har blandat enligt anvisningarna. Är det skit bakom spakarna eller håller helt enkelt inte produkten vad den utlovar??? Skulle jag valt Ardex A 826 istället???? Eller är det samma där?

Input i ämnet efterfrågas :rolleyes: Vad säger ni målarfolk?

Hur tjockt la du på`?
över ett par mm så kommer det sjunka i princip oasett spackel.

Appendix Appendix skrev:
Hur tjockt la du på`?
över ett par mm så kommer det sjunka i princip oasett spackel.
Kanske 4-5mm

Så med andra ord ska man ta produktbeskrivningen och att det inte sjunker med en nypa salt???
Är det någan annan som har erfarenhet av de här produkterna?

D -Doozer- skrev:
Så med andra ord ska man ta produktbeskrivningen och att det inte sjunker med en nypa salt???
Är det någan annan som har erfarenhet av de här produkterna?
Ja.

La du på 4-5 mm på gipsskarven? En försänkt gipsskarv är som mest 1.5 mm djup så nog borde du ha lyckats fylla skarven så att det borde räcka med 1 spackling till. Normalt sett så krymper även gipsspackel med ca 4-10 % beroende på fabrikat osv. Men du lär även ha en remsa i skarven, finns idag inget spackel som armerar utan remsa.

Måste ha blivit dyrt med så mycket onefill.
Och tänk på att den är rätt jobbig att slipa

Tack, det fick jag erfara :)
Vilken tur att jag hade giraffslip tillhands, men det var ganska mycket nötande med den också.
Jaja, en erfarenhet rikare är man ju nu i alla fall :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.