4 289 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Gipsspackel som sjuker???
Hej,
Nu är det så att jag tänkte spara lite tid vid underarbetet på en ny innervägg och köpte därför gipsspackel, Casco Gipsfiller. Enl. produktbeskrivningen ska den inte sjunka eller spricka när den torkar.... Men det gjorde den ju visst!
Jag har blandat enligt anvisningarna. Är det skit bakom spakarna eller håller helt enkelt inte produkten vad den utlovar??? Skulle jag valt Ardex A 826 istället???? Eller är det samma där?
Input i ämnet efterfrågas
Vad säger ni målarfolk?
Nu är det så att jag tänkte spara lite tid vid underarbetet på en ny innervägg och köpte därför gipsspackel, Casco Gipsfiller. Enl. produktbeskrivningen ska den inte sjunka eller spricka när den torkar.... Men det gjorde den ju visst!
Jag har blandat enligt anvisningarna. Är det skit bakom spakarna eller håller helt enkelt inte produkten vad den utlovar??? Skulle jag valt Ardex A 826 istället???? Eller är det samma där?
Input i ämnet efterfrågas
La du på 4-5 mm på gipsskarven? En försänkt gipsskarv är som mest 1.5 mm djup så nog borde du ha lyckats fylla skarven så att det borde räcka med 1 spackling till. Normalt sett så krymper även gipsspackel med ca 4-10 % beroende på fabrikat osv. Men du lär även ha en remsa i skarven, finns idag inget spackel som armerar utan remsa.
Klicka här för att svara