Inte för att vara elak men kan verkligen lafarge göra någontig rätt? mig veterligen så finns inget annat företag i sverige som levererar betongtegel OBUNTAT!! jätteskoj att plocka platta för platta i underkylt regn :(
Och dessutom som ni nämner tidigare gips som ramlar i bitar när man skruvar den, kan tro att den var klädd med hushållspapper eller så, vill minnas att dom levererade gips till ett hyreshus i tibro där man lyfte in buntarna efterhand som huset restes och när det blev dags att börja gipsa gick det inte att använda gipsen pga dålig kvalitet så dom fick hanbära ut X antal ton och in med lika mycket från annan tillverkare hehehe

Undra hur det kommer sig att Lafarge är en av de största i världen om de nu är så kass....
Världsledande i volym på tegel dessutom.

Ja DET kan man verkligen undra..
Okunskap hos inköparna och/eller lägre priser är det enda jag kan tänka mig.?
Finns det någon här som har bra erfarenhet av deras produkter??

Tossegubbe skrev:
Ja DET kan man verkligen undra..
Okunskap hos inköparna och/eller lägre priser är det enda jag kan tänka mig.?
Finns det någon här som har bra erfarenhet av deras produkter??
Javisst. Jag är väldigt nöjd med mitt taktegel och några gipsskivor från Lafarge har jag också skruvat upp med gott resultat.

Har inget att klaga på jag heller. Visst deras papp är lite lättare att gå igenom men då får man väl ha lite känsla i skrucdragningen så är inte det nått problem heller.

Har köpt i princip allt utom stomvirket till mitt förråd där och är mycket nöjd

Jo jag menade inte att dom inte går att använda men menar ni verkligen att ni anser dom vara likvärdiga med deras konkurenter? prismässigt skiljer det ju obefintligt ut till kund så det är inget argument..
Levererades inte ert tegel obuntat?

nej det tegel jag la upp som var nytt låg buntat i högar om 5-7 pannor, lagom att bära. Plastremsa runt.

Till mitt bygge höftade jag tillmed 50 skivor och eftersom en bekant skulle ha ungefär samma mängd så beställde vi dessa gemensammt och fick det på så sätt fraktfritt plus hyffsad rabatt.

Det visade sig att jag hadde behövt 55 skivor så de sista blev byggmax 59 kronors skivor (2500 höjd) och de gör jag ingen skillnad på mot norgipsen. Lite bättre centermarkering på byggmax om jag minns rätt. Svarta cirklarmed kryss mot gula prickar. Båda funkar bra i gott ljus men det svarta synns ju klart bättre i mörker.

Monteringsmässigt gick jag ned ett steg på dragkraften i dragaren så satt byggmax skivorna bra. Körde man ett högre så var det risk att man drog igenom ute i skurna kanter

Ok det var konstigt för vi har fått lafarge levererat till två byggen i sthlm-trakten och då fick vi obuntat, efter det har vi vägrat köpa lafarge.. I övrigt var det inget fel på plattan men dom tog minst dubbelt så läng tid att hantera..
När det gäller gipsen så är det bra med tydliga markeringar om man inte ska måla med ljus färg då dom kan synas igenom ibland.

Sant.

Nu råkar jag ju iofs ha vitmålat men det var byggmax 99 kr/10 liter färgen så jag har dragit på ett antal lager istället. Köpte två hink så det räckte

Jo så kan man ju också göra :)
Personligen känns det inte som jag skulle vilja måla ett par extralager med tillhörande tidsåtgång för att spara några hundringar men det beror ju såklart på ens personliga värderingar.

Ang. Lafarge betongpannor så har vi det på vårat hus och det kom buntat 5 och 5 med plastband.

Tossegubbe skrev:
Jo så kan man ju också göra :)
Personligen känns det inte som jag skulle vilja måla ett par extralager med tillhörande tidsåtgång för att spara några hundringar men det beror ju såklart på ens personliga värderingar.
Jag fuskade, stora plana fina vägar och en stoooor roller. Säg att varje lager tog 30 minuter att dra på

Hej igen! Ja vilken diskussion det kan bli av en liten fråga.... Taket är klart, inte perfekt spacklat, men.... Två lager färg täckte de svarta kryssen.(dock Fluggers ngt dyrare...) Jättefina downlights.
På måndag ska det bli nyreglad vägg, så nu bär det av för att köpa nya gipsskivor. Jag tror jag tar byggmax igen... Köksmontering väntar...... :-*

Hej Helena,
vad har ni använd som reglar i taket?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.