P Pär Nordqvist skrev:
Hänvisar till tidigare svar.
Ta då fram stora plånboken nu, (och så får du nog ta fram den en gång till om nått år när skivmtrl spruckit och du behöver göra om jobbet)

• Gilla
Pär Nordqvist
  • Laddar…
Hur kan det kosta hundra papp att regla och sätta upp skivor i ett rum?

useless useless skrev:
Golv ska läggas, taket behöver plattor efter nedriven spännpapp. Visst, golvet är ett trägolv, men laminat vore inte fel alls, ca 35 kvadrat stort. Sen ska det så klart tapetseras. Panel fanns tidigare på en halv meter, vet ej om jag behöver ny sådan. Sen är muren dålig på minst ett ställe, måste putsas om. Så jag tror förstås att det inte blir mycket mindre än 100 000, men jag tog kanske i.

P Pär Nordqvist skrev:
Har samma idéer här hemma, vill sätta gips på timmervägg eftersom jag rivit bort tretexen som jag ansåg vara en urkorkad lösning då jag inte förstod bättre.
Förstår du bättre nu kan du ju sätta tretex eller grålumppapp..

F fribygg skrev:
Det inga problem att sätta gips istället. Men man behöver reglera ut, så man tappar lite utrymme.

useless useless skrev:
Det kan kosta 200 också om 'snickaren' behöver byta bil eller betala kvarskatten som kom helt oväntat..

F fribygg skrev:
Det kan kosta 200 också om 'snickaren' behöver byta bil eller betala kvarskatten som kom helt oväntat..
Jo, men jag fick uppfattningen från tidigare inlägg att Pär skulle göra jobbet själv.

useless useless skrev:
Jo, men jag fick uppfattningen från tidigare inlägg att Pär skulle göra jobbet själv.
Då borde väl en budget renovering med gipsskivor och laminatgolv stanna klart under 25 000?

F fribygg skrev:
Ska inte ha tillbaka den skiten när den väl en gång är borta. Lumpen kan du bygga med själv.

P Pär Nordqvist skrev:
Ska inte ha tillbaka den skiten när den väl en gång är borta. Lumpen kan du bygga med själv.
Ingen hindrar dig att använda gips..

P Pär Nordqvist skrev:
Lumpen kan du bygga med själv.
Check på det.

Spännpapp är ju ett annat bra alternativ för timmerhus, men jag avstod från att rekomendera dig det då jag anser att det kräver större skicklighet vid montering än grålumpapp

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.