Någon som har erfarenhet av att bygga innerväggar med gipsskivor då takhöjden är större än 2,4 m?

Hur gör man om man har t.ex. 3 m, skarvar man plattor och delar av dom då (om man köper standard 1,2 x 2,4 m)? Eller går det att få tag på större skivor utan att det kostar orimligt mycket extra?
 
det finns standrd på 2.4 2.5 2.7 och 3 meter....3 meters har nog ett högre kvadratpris om jag inte missminner mig
 
Jag har upp till 3,5 till taket så det blev till att skarva! Fasa ned båda kortkanterna ordentligt, remsa, spackla m.m. Det går dock inte att få en helt osynlig skarv, mina spottar i taket ger ju släpljus nedåt så....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.