874 läst ·
4 svar
874 läst
4 svar
Gipsplugg för spik?
Ska klamra en kabel på gipsvägg. Visst fan finns det väl gipsplugg för spik? De lokala butikerna vet ej / aldrig hört talas om det. Men jag har för mig att jag klamrat kablar på gipsvägg förut med helt vanliga plugg + klamrar med spik och det funkat utmärkt.
Är det jag eller de lokala butikerna som är ute och cyklar?
Produkter som diskuteras: "Gipsplugg"
Gipsplugg
Här hittar du pluggar särskilt designade för montering i gipsväggar. Dessa pluggar säkerställer en stabil och pålitlig fästning i skörare material som gips, och är idealiska för att hänga upp allt från hyllor till tavlor.
Läs mer
Och gör hålet lite trångt, 5 mm i stället för 5,5mmE Enhanceme skrev:Ska klamra en kabel på gipsvägg. Visst fan finns det väl gipsplugg för spik? De lokala butikerna vet ej / aldrig hört talas om det. Men jag har för mig att jag klamrat kablar på gipsvägg förut med helt vanliga plugg + klamrar med spik och det funkat utmärkt.
Jag rekommenderar dock att man använder den vita pluggen, annars syns det lite gult under klammern vilket ser hemskt ut.R roli skrev:
Alternativt finns det också ”färdiga” pluggklammer
https://www.elbutik.se/product.html/tillex-pluggclips-till-runda-ledningar?category_id=1973
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden