559 läst ·
3 svar
559 läst
3 svar
Gipsa på glespanel
Hej,
Jag ska montera gips på glespanel i tsket (inte takgips), som jag förstår det så är det att föredra att skarva kortsidorna på glesen, men för mig känns det dåligt att inte ha stöd under långsidorna.
Gör det något att inte ha stöd under långsidorna? Ska man sätta kortlingar mellan glesen som man bara skruvar gipsen i för att få lite extra stöd?
Jag ska montera gips på glespanel i tsket (inte takgips), som jag förstår det så är det att föredra att skarva kortsidorna på glesen, men för mig känns det dåligt att inte ha stöd under långsidorna.
Gör det något att inte ha stöd under långsidorna? Ska man sätta kortlingar mellan glesen som man bara skruvar gipsen i för att få lite extra stöd?
Hur är det glesat i taket?M mattiasohult skrev:Hej,
Du ska ha gles under alla skarvar, lång som kortsida.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur fortsätta förbi gipsat hörn
Byggmaterial & Byggteknik -
Jämna ut inför glespanel med nya balkar?
Regla upp innerväggar innan man gipsar undertaket?
Använda tunnare glespanel än 28x70 för gipsat innertak
För klen glespanel för gipsat innertak?
Byggmaterial & Byggteknik