Hej
Är på väg att regla upp för att sedan sätta takgips i ett rum. Rummet ifråga har två nivåer på taket med snedtak däremellan. Min fråga är hur man enklast och/eller bäst gör med den skarven som blir mellan snedtaket och det ena taket, "ytterhörnet" om ni förstår. (Innerhörnet går väl att mjukfoga)
Jag kör nog med vanligt väggips så det enklaste kanske är att lägga två fasade kanter mot varandra och spackla som ett vanligt ytterhörn? Eller finns det något annat förslag?
Egentligen skulle jag vilja ha gipset på andra ledden, dvs kortsidan mot skarven och skivan i ljusets riktning men det förmodar jag blir svårare.

peternicklas
Finns förstärkningar i metal för sådana hörn. Sätt gipsen som vanligt, förstärkning och sedan spackling.

peternicklas skrev:
Finns förstärkningar i metal för sådana hörn. Sätt gipsen som vanligt, förstärkning och sedan spackling.
Även för hörn som varken är 90 eller 135 grader?

S
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Funkar bra med sån list det länkas till ovan i papp/plast som man limmar med vatten. Jag köpte i färgaffären.

Mina byggare körde mikrolit plus spackel över fogarna (först rundade de hörnen lite med slippapper, ger mjukare känsla i rummet och gör mindre ont om man står pannan i hörnet :) ).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.