Då ä jag klar med putsningen, det blev att köra på frihand och resultatet vart helt ok.
Hur lång tid tar det innan putsen torkar och vad ska jag måla på med för att det inte ska damma och lossna nåt? nån sorts lack?? vill behålla färgen det blev av putsen så målar jag sidorna med vit förg bara.

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Adarix
  • Laddar…
hedstrom skrev:
Då ä jag klar med putsningen, det blev att köra på frihand och resultatet vart helt ok.
Hur lång tid tar det innan putsen torkar och vad ska jag måla på med för att det inte ska damma och lossna nåt? nån sorts lack?? vill behålla färgen det blev av putsen så målar jag sidorna med vit förg bara.
Du ber använda en färg som andas,typ putsfärg men den finns väl inte som klar,annars finns det strukturfärj som är avsedd för ändamålet,finns nog i olika hulörer

M
"Silikatgrund" finns något som heter. Det är en vätska med bindemedlet vattenglas eller natriumsilikat. Kan spädas ut och användas på putsade ytor för att "binda damm" och kapsla in ytan litegrann. Bör finnas som är skapligt transparent.

• Gilla
Dixan
  • Laddar…
Gipsputsen pa min murstock blev kritvit nar den torkat. sa den har varit omalad nu i flera ar.

hur lång tid tar det innan gipsputsen torkar?? ser att den blivit väldigt ljus på flera ställen, kanske går att måla på med nån färg så man får det gråa som är snyggt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.