Jag och min fru är på gång att bygga hus, men har ännu inte bestämt om det blir sten eller trä.
Jag har läst lite om olika lättbetong-konstruktioner, och dessa verkar ju hyggligt lätta att göra en hel del själv på. Det enda kruxet verkar vara eldragningen, där man verkar behöva fräsa ut spår för detta.
Finns det några nackdelar med att regla upp och sätta gips på innerväggarna (av lättbetong) för att underlätta eldragningen(mer än att rumsytan minskar)? Riskerar man fukt?