Japp...Då var det bestämt, sista gången jag anlitade hantverkare utan referenser (jaaa, jag vet! Klantigt) Dom har nu gipsat hela vårat tak, öppet upp till nock, med synliga takbjälkar. Men skarvarna mellan gips-skivorna är ju inga små nätta glipor. Utan det kan röra sig upp mot 1,5 cm. Är detta döds-dömt? Eller kommer en målare kunna få det snyggt? Till er som är nyfikna och kanske kommer ställa frågan, kan inte dom som gjort fel göra om. Nej, dom har lämnat bygget utan ersättning! // repseJ

Och varför kan jag inte trycka enter när jag skriver i forumet?

Lite bilder vore bra. 15mm glipor är för mycket för vanligt spackel, du måste använda gipsbruk först.

repsej skrev:
Och varför kan jag inte trycka enter när jag skriver i forumet?
Har också samma problem, kör du också win8 med IE 10?

ImageUploadedByByggahus.se1365782608.741692.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
här är en bild...

ImageUploadedByByggahus.se1365782653.054030.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
en till...
Vad tror ni?

Det var det jävligaste vilka klåpare! Det där blir svårt att laga med gipsbruk, det finns inget bakom. Du får ta ner allt och börja om. Det ser även ut som dom skruvat i skruvarna för långt.

• Gilla
Joak
  • Laddar…
Sent aprilskämt? Är det där på riktigt?

• Gilla
Swappe
  • Laddar…
Finns väll tyvärr en stor risk för framtida sprickor i taket när det börjar röra på sig.

såg en produktplacerad sak i ett avsnitt av arga snickare(tror de var förra eller förrförra säsongen). Det var som ett plåster de hade som var till för att laga hål i gipsväggar/skivor. Det som de visade i programmet har jag för mig var runda eller fyrkantiga, men de kanske finns lite längre varianter som går att använda för att i TS fall. Det var bara att sätta dit "plåstret" och sedan spackla och slipa.

OJ, det var änna rediga glipor.. jag kanske skall vara nöjd med dom som jobba hos mig.., men dom har åandra sidan gjort av med 7 hinkar skruv på 40KVM boendeyta....

Bara att göra om....tror inte det är möjligt att rädda det taket.... även om det skulle gå att lappa och laga så kommer det se för jävligt ut i släpljus.....

• Gilla
Swappe
  • Laddar…
repsej skrev:
Japp...Då var det bestämt, sista gången jag anlitade hantverkare utan referenser (jaaa, jag vet! Klantigt) Dom har nu gipsat hela vårat tak, öppet upp till nock, med synliga takbjälkar. Men skarvarna mellan gips-skivorna är ju inga små nätta glipor. Utan det kan röra sig upp mot 1,5 cm. Är detta döds-dömt? Eller kommer en målare kunna få det snyggt? Till er som är nyfikna och kanske kommer ställa frågan, kan inte dom som gjort fel göra om. Nej, dom har lämnat bygget utan ersättning! // repseJ
Referenser i all ära men är det inte bättre att anlita hantverkare!!
Du har uppenbart inte gjort det utan högst troligt anlitat billig arbetskraft från öst. Ingen riktig hantverkare sätter en gipsplatta på det viset.

• Gilla
Aludoors
  • Laddar…
Håller med övriga ingen seriös hantverkare gör på det viset, men det går ju att skruva bort skivorna, sätta kottlingar vid alla gipsskarvar och avslut,och även fasa kanterna som inte har den färdiga sänktningen .Det är tråkigt att göra om men du vill naturligtvis ha ett snyggt och perfekt tak.

• Gilla
Aludoors
  • Laddar…
Vilket udda CC mått de skruvat på andra bilden.... 😜 Många skruvmissar också

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.