10 190 läst ·
7 svar
10k läst
7 svar
Gips från byggmax?
Hej!
Är på gång att sätta gips på väggarna i ett sovrum som håller på att renoveras,
Har kikat runt lite på priser på gips på olika firmor,
Byggmax har helt klart det billigaste men är de någon som har nå erfarenhet av det gipset med kvalitet ?
Är på gång att sätta gips på väggarna i ett sovrum som håller på att renoveras,
Har kikat runt lite på priser på gips på olika firmor,
Byggmax har helt klart det billigaste men är de någon som har nå erfarenhet av det gipset med kvalitet ?
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Använt det när jag byggt garaget, enda skillnaden jag märkt mot de som kostar det dubbla är att pappen är tjockare så risken att skruven åker igenom skivan/pappen är mindre, men tar man det lugnt när man skruvar går det bra
Har köpt en massa olika gips i olika prisklasser vartefter jag renoverat huset, och har egentligen bara hittat en sort som jag tyckte var direkt dålig. Och det var dyra Gyproc skivor från min lokala XL... Nu tror jag egentligen inte att det är något fel på Gyproc, men eftersom min lokala byggnasare omsätter sådär en bunt gips om året i "självplocket" så hinner skivorna bli ganska svampiga när de ligger i kallförråd (att de säljer en lastbil med gips i veckan i hela buntar till byggen hjälper inte mig som köper 5-10 skivor i taget). Fördelen med Byggmax och dylika är att de bara säljer "självplock" och därför omsätter skivorna fort så de alltid är torra och fräscha.
Nu har jag förvisso mest köpt 2700mm långa skivor, och de tror jag är av lite bättre typ även på Byggmax, Bauhaus mfl. De är i alla fall snäppet dyrare än de där riktigt billiga skivorna. Men fortfarande mycket billigare än på XL.
Nu har jag förvisso mest köpt 2700mm långa skivor, och de tror jag är av lite bättre typ även på Byggmax, Bauhaus mfl. De är i alla fall snäppet dyrare än de där riktigt billiga skivorna. Men fortfarande mycket billigare än på XL.
Klicka här för att svara