Hej!
Är på gång att sätta gips på väggarna i ett sovrum som håller på att renoveras,
Har kikat runt lite på priser på gips på olika firmor,

Byggmax har helt klart det billigaste men är de någon som har nå erfarenhet av det gipset med kvalitet ?

Använt det när jag byggt garaget, enda skillnaden jag märkt mot de som kostar det dubbla är att pappen är tjockare så risken att skruven åker igenom skivan/pappen är mindre, men tar man det lugnt när man skruvar går det bra

Har köpt en massa olika gips i olika prisklasser vartefter jag renoverat huset, och har egentligen bara hittat en sort som jag tyckte var direkt dålig. Och det var dyra Gyproc skivor från min lokala XL... Nu tror jag egentligen inte att det är något fel på Gyproc, men eftersom min lokala byggnasare omsätter sådär en bunt gips om året i "självplocket" så hinner skivorna bli ganska svampiga när de ligger i kallförråd (att de säljer en lastbil med gips i veckan i hela buntar till byggen hjälper inte mig som köper 5-10 skivor i taget). Fördelen med Byggmax och dylika är att de bara säljer "självplock" och därför omsätter skivorna fort så de alltid är torra och fräscha.

Nu har jag förvisso mest köpt 2700mm långa skivor, och de tror jag är av lite bättre typ även på Byggmax, Bauhaus mfl. De är i alla fall snäppet dyrare än de där riktigt billiga skivorna. Men fortfarande mycket billigare än på XL.

• Gilla
Briaxxm
  • Laddar…
Har köpt mängder av gipsskivor från Byggmax och har inte upplevt några problem över huvud taget...

Krilleman
Jag har handlat mycket gips på Byggmax. Gipsat både tak och vägg. Inga som helst problem.

S
Har för mig att de har två en svensk och en EU. Den som heter EU går fan inte att skruva utan att det blir mongo. Den svenska (lite dyrare) är klockren.

Hela mitt hus är gipsat med Byggmax-gips.
Den billiga sorten.

Dock är deras våtrumsgips dyrare per m2 än K-rauta av nån anledning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.