Ja så var det det kändes så varmt, men det beror på att det ligger plastmatta och inte kakel på golvet. Känner mig så här två-tre år efter badrumsrenoveringen grymt nöjd att vi inte la pengar på kakel eller golvvärme, visst det glänser inte om väggarna så kanske inte får fullt ut vid en försäljning men för oss duger det väldigt bra med plastmattor på golv å väggar, saknar inte kakel ett dugg. Så ifall nån funderar i dessa banor säger jag bara go for it.
Det enda lilla misstag vi gjorde var att inte räkna med tillräcklig plats för handdukarna mellan handfat-toastol, vi tänkte inte på att handdukar hänger neråt, vet inte riktigt vad som hände men nåt fel måste man väl göra.

• Gilla
  • Älska
ådal och 3 till
  • Laddar…
S
Tack för info!

• Gilla
Radhussemlan
  • Laddar…
MrJay
Vad var frågan? Om hur man bygger ett badrum som kombinerar plastmatta med en daglig övning i problemlösning? Grattis, ni nailade det! Saknar inte kakel, men verkar ha ett kreativt sätt att hänga handdukar – kanske horisontellt nästa gång?

Jag tror bara att TS vill förmedla nöjet med att ha ett badrumsgolv som inte kräver värme vare sig på vinter eller sommar.

• Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Jag tror bara att TS vill förmedla nöjet med att ha ett badrumsgolv som inte kräver värme vare sig på vinter eller sommar.
Riktigt, och dessutom inget som kan gå sönder. :)

• Gilla
ådal och 1 till
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Vad var frågan?
Allt behöver inte vara frågor. Detta är trots allt ett diskussionsforum där följande gäller: "Här byter vi erfarenheter, tar och ger råd."

Och TS inlägg var väl ett utmärkt exempel på att ge råd?

• Gilla
  • Älska
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Vad var frågan? Om hur man bygger ett badrum som kombinerar plastmatta med en daglig övning i problemlösning? Grattis, ni nailade det! Saknar inte kakel, men verkar ha ett kreativt sätt att hänga handdukar – kanske horisontellt nästa gång?
Ingen fråga, ville bara förmedla hur nöjd jag är med valet plastmattor å ingen dyr golvvärme.
Jag tror jag tänkte att små handdukar kunde hänga över toastolen men de hustrun ville ha där är ofta längre och dessutom en tredje gäst handduk, det finns inte mycket yta att spela på, allt blev dessutom lite mindre när väggarna byggde ut mera än vi trodde när de byggde väggarna.

Jag kan väl bjuda på en bild också, tyvärr har jag ingen bra vidvinkel på mobilen men ni kan se hur nära handdukarna hamna toastolen alla fall 😅

• Kompakt badrum med vit toalett intill handdukar på väggen, träfärgat tvättställ och duschhörna i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ådal och 3 till
  • Laddar…
R Radhussemlan skrev:
ni kan se hur nära handdukarna hamna toastolen alla fall
Inga problem tycker jag. Det är väl bara att putta ihop dem i det mellanrum som finns? Om en handduk hänger aningen snett spelar väl ingen roll?

• Gilla
Radhussemlan
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Inga problem tycker jag. Det är väl bara att putta ihop dem i det mellanrum som finns? Om en handduk hänger aningen snett spelar väl ingen roll?
Nej jag lider inte så mycket, men hustrun tyckte det var så där att ha handdukarna så nära stolen, enligt Fråga Lund så yr det bakterier om en toastol när man spolar 😆

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
R Radhussemlan skrev:
enligt Fråga Lund så yr det bakterier om en toastol när man spolar
Den har ju ett lock. 😀

• Gilla
  • Haha
Luc Reiner och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Den har ju ett lock. 😀
Japp, men ändå 😅

MrJay
Sätt dit en snygg hylla ovanför eluttaget så kan du förvara handdukarna där, visst - kanske inte bästa lösningen men blir nog bra ändå.

• Gilla
Radhussemlan
  • Laddar…
sysmali
R Radhussemlan skrev:
Jag kan väl bjuda på en bild också, tyvärr har jag ingen bra vidvinkel på mobilen men ni kan se hur nära handdukarna hamna toastolen alla fall 😅
Fusk med varm och go matta😊

Vi ska renovera badrum i fritidshuset som har golvärme (trasig) under klinkers och kakel på väggarna från 80-talet. Försöker övertala min partner att välja plastmatta.

Hur värmer ni upp badrummet?

Häng långa handdukarna på dörren.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.