Patrik440
Har haft turen att några oönskade getingbo har suttit bra till så man kunnat peta ner dem på distans..
Trästomme med rödmålad plåt, garage öppet, bil inuti, plankor och verktyg synliga, ingen getingbo i sikte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När jag var klar så var det bara att dra iväg så trillade grejerna av ifrån taket och man kunde åka och köpa sig glass.

/ Patrik
 
  • Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Jag brukar spruta i vanlig Radar insektssprej, då blir dom rätt slöa och omtöcknade.
Sen tar jag en stor plastbunke med lock (gammal 10 l målarburk tex.) och petar ner boet i. Sen på med locket snabbt som bara den. Efter ett par dar i burken med lock på så är dom döa.
 
  • Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Ta ett vp-rör som är några meter. Pilla i en bomullstuss ett par cm och toppa upp med myrr ovanför denna.
Ställ dig sedan och blås med röret mot öppningen på boet. Efter ett par dygn har getingarna dragit in giftet till drottningen och boet är dött.
 
  • Gilla
Hylman och 2 till
  • Laddar…
Det där var ju ändå rätt vettigt placerat. Jag brukar få getingbon på kattvinden, längst ner vid takutsprånget, så att man måste ligga på magen och åla sig fram för att över huvud taget nå boet. När jag ligger där raklång och det börjar surra runt omkring mig känner jag mig inte så modig heller.

När vi var nyinflyttade för några år sedan så plockade jag ner 6-7 st gamla bon. Jag valde dock att göra det på vintern då jag inte riktigt visste vilka som var nya och bebodda på sommaren.
 
  • Gilla
InsidersUnited och 1 till
  • Laddar…
D
I InsidersUnited skrev:
OK, gav upp, ringde Anticimex kl 08 idag, det stod en gubbe i bidräkt utanför kl 13. 10 minuter senare var getingarna bostadslösa...

Säga vad man vill om Anticimex, men snabba är de OCH trevliga(y)
Vad var det för pris då? :)
 
D DanielB1 skrev:
Vad var det för pris då? :)
Anticimex tror jag gick på husförsäkringen har inte fått någon faktura i alla fall. Undrar du om priset på getingarnas nya boende så lever jag i nöjd ovisshet.
 
Sitter boet så att du inte kan nyttja din bostad så brukar skadedjursbekämpning ingå i hemförsäkringen
 
  • Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.