6 630 läst ·
10 svar
7k läst
10 svar
Gersåga kantlist...
Jag försöker gersåga en sån här list för att ha runt en sten i golvet, framför en kakelugn
http://www.duri.se/duri_bilder/KA05B.jpg
Får inte till det när jag sen möter de tillsågade bitarna, blir fula mellanrum, ska man såga på nåt speciellt sätt när det är vinklade lister??
Ska ju alltså vara tre lister som är sågade i 45gr, en på varje sida om stenen.
http://www.duri.se/duri_bilder/KA05B.jpg
Får inte till det när jag sen möter de tillsågade bitarna, blir fula mellanrum, ska man såga på nåt speciellt sätt när det är vinklade lister??
Ska ju alltså vara tre lister som är sågade i 45gr, en på varje sida om stenen.
Listen måste ligga på samma sätt i sågen som den ska göra på golvet.
Såga till en remsa av trä el. dyl. i samma tjocklek som stenen och lägg under listen när du sågar.
luddigt förklarat??
Såga till en remsa av trä el. dyl. i samma tjocklek som stenen och lägg under listen när du sågar.
luddigt förklarat??
Fick detta svar direkt av Duri nu på morgonen
Ditt problem är välkänt, det ÄR svårt att få det snyggt.man skall helst bocka en sådan list för att få det snyggt men det är väldigt dyrt(1800:-/ m)Det går inte att få det snyggt med att Gersåga,jag vill hellre rekommendera dig att vända dig till ett plåtslageri och kolla om dom kan hjälpa dig med en guldfärgad list som håller din radie
Hör av dig om du behöver mer hjälp
Thomas/Duri
Ditt problem är välkänt, det ÄR svårt att få det snyggt.man skall helst bocka en sådan list för att få det snyggt men det är väldigt dyrt(1800:-/ m)Det går inte att få det snyggt med att Gersåga,jag vill hellre rekommendera dig att vända dig till ett plåtslageri och kolla om dom kan hjälpa dig med en guldfärgad list som håller din radie
Hör av dig om du behöver mer hjälp
Thomas/Duri
så sant, så sant, det är ju knappast med laser´n man sågar......
Dåligt försäljnings argument tycker jag, borde vara mer prioriterat med riktig klinga, bord, mekanik osv.
Ett tips kan ju vara att låna eller hyra en kap och gir (dewalt förstås!
) med metallklinga 
Dåligt försäljnings argument tycker jag, borde vara mer prioriterat med riktig klinga, bord, mekanik osv.
Ett tips kan ju vara att låna eller hyra en kap och gir (dewalt förstås!
Klicka här för att svara