Har spanat på geringssågar och sågbord för totalt ca 6000-8000 kr.
Ändamålet kommer vara varierat, spaljéer, förråd, även mindre saker som bänk med låda osv. Målet är att sågen ska hålla en längre tid, iaf 15-20 år utan överdrivet slitage.
Står och väljer mellan
Bosch GCM 8 SJL Professional med bord GTA 3800
och
Metabo KGSV 72 XACT SYM med nåt bord motsvarande GTA 3800.
Får Bosh-kittet för runt 6000 kr medan kittet med Metabo landar runt 8000 kr.
Är sågarna jämförbara? Nån som har erfarenhet av Metabon (verkar lite unik konstruktion)? Nån annan modell som är bättre/mer prisvärd?
Bosch
[länk]
Metabo
[länk]
Tackar för input!