Produkter som diskuteras: "Geringslåda"
Geringslåda i trä Sjöbergs
Robust låda för gering
277 kr inkl moms
Läs mer
Det finns 458 trådar på forumet om kap/geringssågar.
Mest för att det är ett verktyg som är svårt att klara sig utan om man är en hemmafixande husägare.
Något man bör lägga några kronor på och köpa kvalitet, annars blir man bara förbannad.
Sågen ovan är ett utmärkt exempel på en mycket bra såg.
Mest för att det är ett verktyg som är svårt att klara sig utan om man är en hemmafixande husägare.
Något man bör lägga några kronor på och köpa kvalitet, annars blir man bara förbannad.
Sågen ovan är ett utmärkt exempel på en mycket bra såg.
Medlem
· Västra Götaland
· 406 inlägg
En viktig sak är att den sågar i rätt vinkel och har en klinga som inte spjälkar listen.
Kap/Gersågen används ju även för en massa andra saker än bara lister.
Den kostar minst 2000 och riktigt bra blir den i 3500-5000 intervallet.
Bara klingan till en vettig såg är dyrare än din Julalänk.
Kap/Gersågen används ju även för en massa andra saker än bara lister.
Den kostar minst 2000 och riktigt bra blir den i 3500-5000 intervallet.
Bara klingan till en vettig såg är dyrare än din Julalänk.
Jag kapade golv och taklister till ett rum för några dagar sedan. Jag använde grannens best tool 255dwl med medföljande 80t klinga. Resultatet blev perfekt och sågen inkl klinga kostar 1500kr.
Den är dock inte i samma liga som bosch gcm 8 sjl ovan..
Den är dock inte i samma liga som bosch gcm 8 sjl ovan..
Hittade en för under 1500. Perfekt. Tackar!bobas skrev:
Det är väl den Best Tools maskinen som testades 2006 och fick sämst betyg av alla testade.
Nu ger jag inte så mycket för Smartsons tester men iaf. Risken är väl uppenbar att den är idag relativt nyare maskiner ännu sämre och att man ganska snart väljer att byta upp sig.
http://smartson.se/index.aspx?id=5228
Nu ger jag inte så mycket för Smartsons tester men iaf. Risken är väl uppenbar att den är idag relativt nyare maskiner ännu sämre och att man ganska snart väljer att byta upp sig.
http://smartson.se/index.aspx?id=5228
Jag har bara testat två sågar och båda var budgetmodeller. Jag antar att dyra sågar, typ gcm 8, är stabilare, exaktare, mer ergonomiska, tystare, säkrare och har större kapacitet vid samma diameter, men på vilket sätt är de exaktare?
Jag är väldigt sugen på att köpa en såg nu efter att ha listat ett rum och jag har flera kvar plus att jag måste bygga en ny altan det året vi dränerar. Jag är nöjd med resultatet som best toolen gav och jag är inte säker på att resultatet blir mycket bättre med en dyr såg men jag vill ha en anledning att köpa en gcm 8sjl
Jag är väldigt sugen på att köpa en såg nu efter att ha listat ett rum och jag har flera kvar plus att jag måste bygga en ny altan det året vi dränerar. Jag är nöjd med resultatet som best toolen gav och jag är inte säker på att resultatet blir mycket bättre med en dyr såg men jag vill ha en anledning att köpa en gcm 8sjl
Jag har gjort den dyra resan... geringslåda->handjagad geringssåg->Rusta kap/gersåg->GCM8S
Jag har lister i huset sågade med alla varianterna och man behöver inte vara proffs för att se hur gliporna och snittkvaliten har ökat i takt med att jag bytt.
Hade husets alla hörn o vrår varit exakt 90grader så hade det funkat någorlunda med geringslådan men när varje hörn ska sågas i typ 90,4grader eller 89,7grader så skiljer det sig enormt. Dom där 10-delarna låter lite men gör väldigt mycket.
Det lustiga är att när jag hade dom simplare verktygen så var jag ändå nöjd med mitt jobb... men idag skäms jag för det. Visst man kan alltid lappa med akrylfog.
Jag har lister i huset sågade med alla varianterna och man behöver inte vara proffs för att se hur gliporna och snittkvaliten har ökat i takt med att jag bytt.
Hade husets alla hörn o vrår varit exakt 90grader så hade det funkat någorlunda med geringslådan men när varje hörn ska sågas i typ 90,4grader eller 89,7grader så skiljer det sig enormt. Dom där 10-delarna låter lite men gör väldigt mycket.
Det lustiga är att när jag hade dom simplare verktygen så var jag ändå nöjd med mitt jobb... men idag skäms jag för det. Visst man kan alltid lappa med akrylfog.
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
