Hej!

Lite nyfiken på vad ni har haft för sammanlagda kostnader innan huset ens är medräknat. Då tänker jag på bygglov, ev. sprängning, grund, lagfart etc men inte själva huset.

Förstår att det måste variera mycket beroende på var man har tänkt att bo, men hur mycket fick ni lägga ut?

Jag gjorde ett snabbt överslag och var uppe i över 200.000 på fem minuter... :P

anna_a skrev:
Jag gjorde ett snabbt överslag och var uppe i över 200.000 på fem minuter...  :P
Tala om timpeng ;D!

micke_011 skrev:
hmm..hur tänker du då? är det även inklusive tomt, entreprenad, allt utom själva byggsatsen?

tar man ex.vis med tomten blir det ju väldiga skillnader, eftersom vi ju betalar oerhört olika för tomterna.. många utanför storstadsområdena kan kanske köpa tomt för 100 tkr, rent av mindre ibland, medans man i stockholm ex.vis läser om tomtpriser på 1-1,5 mille om läget är attraktivt..
165' inklusiver VA-avgifter och moms! :)

micke_011 &lt skrev:
hmm..hur tänker du då? är det även inklusive tomt, entreprenad, allt utom själva byggsatsen?

tar man ex.vis med tomten blir det ju väldiga skillnader, eftersom vi ju betalar oerhört olika för tomterna.. många utanför storstadsområdena kan kanske köpa tomt för 100 tkr, rent av mindre ibland, medans man i stockholm ex.vis läser om tomtpriser på 1-1,5 mille om läget är attraktivt..
Nä, jag hade faktiskt tänkt mig utan tomtpriset eftersom det varierar otroligt mycket, det är dessutom ett pris som inte är så svårt att uppskatta eftersom man förhoppningsvis vet vad tomten kostar.. ;)

Immobil skrev:
Tala om timpeng ;D!
Ja, visst - mina tjänser är inte billiga.. *harkel* eller hur blev det nu.. jag menar... äh. ;D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.