1 697 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Genomgående kamin i uterum?
Hej!
Vad är era tankar kring att man sätter en kamin i väggen mellan uterum och vardagsrum som är tänkt att vara genomgående? Dvs man tänder en brasa som man sedan kan se både från uterum och vardagsrum och utreum samtidigt.
Smart? Tokigt? Vad är era argument för era åsikter?
Tusen tack på förhand!!
Vad är era tankar kring att man sätter en kamin i väggen mellan uterum och vardagsrum som är tänkt att vara genomgående? Dvs man tänder en brasa som man sedan kan se både från uterum och vardagsrum och utreum samtidigt.
Smart? Tokigt? Vad är era argument för era åsikter?
Tusen tack på förhand!!
Det kommer vara golvvärme (luft-vatten) både inne o ute, men kanske några grader lägre på vintern i uterum. Hyfsad isolering, kanske så att det kan nyttjas ouppvärmt under 8 mån av året.
Det kommer sannolikt vara kallare i uterum under de 4 månader man eldar som mest tänker jag. typ nov-feb.
Har då fått stark avrådan pga sotbildning på den kalla sidan av kassetten.
Det kommer sannolikt vara kallare i uterum under de 4 månader man eldar som mest tänker jag. typ nov-feb.
Har då fått stark avrådan pga sotbildning på den kalla sidan av kassetten.
Klicka här för att svara