Hej!

Vad är era tankar kring att man sätter en kamin i väggen mellan uterum och vardagsrum som är tänkt att vara genomgående? Dvs man tänder en brasa som man sedan kan se både från uterum och vardagsrum och utreum samtidigt.

Smart? Tokigt? Vad är era argument för era åsikter? :)

Tusen tack på förhand!!
 
Vilken temperatur har ni tänkt hålla i uterummet?
Hur bra isolerat är uterummet?
Vad har ni för uppvärmning i huset och i uterummet?

Det kommer troligen kyla av vardagsrummet en del.
 
  • Gilla
Jesper Ahlkvist
  • Laddar…
Det kommer vara golvvärme (luft-vatten) både inne o ute, men kanske några grader lägre på vintern i uterum. Hyfsad isolering, kanske så att det kan nyttjas ouppvärmt under 8 mån av året.

Det kommer sannolikt vara kallare i uterum under de 4 månader man eldar som mest tänker jag. typ nov-feb.

Har då fått stark avrådan pga sotbildning på den kalla sidan av kassetten.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.