Hej på er.

Har haft en gemensam avloppsanläggning delat på tre hushåll, allt på servitut, men har sedan några år byggt om den och då blev vi tvungen att ha en gråvattenpump för att klara nivåskillnaden mot bädden, (de hade fuskat tidigare, borde vart sprängt)
Nu till frågan, står inget i servitutet om el till pumpen vilket jag står för, och fått sporadisk betalt för under tiden,
Ett av husen ska säljas nu och då känner jag att detta blir mer aktuellt att ta tag i.
Vad är bäst ? författa ett avtal eller ta kontakt med lantmäteriet och få detta inskrivet i servitutet (gör man så eller blir det då för detaljerat då ? )

Tacksam för råd och hjälp.

Ha fortstatt bra midsommar helg :-)

Hellre en schysst överenskommelse som alla kan leva med och fortsätta att vara goda vänner än millimeterrättvisa. Och se förihelafriden till att få ner överenskommelsen på papper för ordningens skull och där alla får var sitt exemplar med allas underskrift på, så minskar risken för bråk i framtiden.

Jag kan personligen tycka att lite el inte är sådär rasande mycket att bråka om. Låter som att ni skulle kunna komma överens om t ex en back öl till jul och midsommar som ersättning, eller nåt i den stilen.

(Tänk på att ersättning i pengar över ett visst belopp ska deklareras och beskattas.)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.