Byggahus.se

Ge gärna konstruktiv kritik om detta hus

1. HOBBY ARCHITECT
    Medlem · Jönköping · 1 547 inlägg

HOBBY ARCHITECT

Medlem
  2. B
    Allvetare · Stockholms län · 10 156 inlägg

b8qPremiumikon: Hand

Allvetare
    Tveksamt om det uppfyller tillgänglighetskraven på bottenvåningen. Det måste ju finnas en separat plats för dygnsvila ("sovrum"), och i badrummet ska det finnas plats för rullstol och medhjälpare på varsin sida av toalettstolen, t.ex.

3. HOBBY ARCHITECT

HOBBY ARCHITECT

Medlem
    Är det inte så att det måste finnas plats för ett sovrum på entréplan om någon skulle bli handikappad? Jag tänkte att kontoret kunde göras om till sovrum i så fall. (Men det rummet kanske borde ha varit något större i fall man skulle vilja ha en dubbelsäng där som står där helt symetiskt.)

Jag har funderat över det där med handikappsanpassade badrum och toaletter. Jag har kollat lite i denna, men jag vet itne om jag tolkar den rätt. Någon som kan klargöra vad som gäller? Jag trodde det räckte med att man kan vända med en rullstol på toaletten i entréplan. Vet inte om jag tänkt helt fel eller om det räcker med at flytta minihandfatet?

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Skärmavbild 2022-06-10 kl. 16.50.25.png

4. HOBBY ARCHITECT

HOBBY ARCHITECT

Medlem
    • Laddar…
  5. HOBBY ARCHITECT

HOBBY ARCHITECT

Medlem
    Tänker mig att huset skulle passa på denna tomt som var till salu för ett tag sen. Riva huset, stugan till höger och bastuhuset, men behålla stugan till vänster och båthuset.
    :giggle:
    MED15F14A0483674F08A766ECDB0E02201A.jpg

MEDE0ABE608F065406697E5898D76E37CAF.jpg

tomtkarta vintersol.jpg

https://www.google.com/maps/place/Hemviksvägen+6,+139+90+Värmdö/@59.3519254,18.6275658,245m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x46f57bf09af2d4b7:0x9f2e073e3d56f3c2!8m2!3d59.3519254!4d18.6286601

PS. Varför tycker jag inte vass är snyggt? Känns som man borde tycka om det, det är ju natur och så, men det är nåt som stör mig. Fler som känner så?
    :rolleyes:
    MEDD984D6A698A94801993A8780E5A4D0C7.jpg

6. HOBBY ARCHITECT

HOBBY ARCHITECT

Medlem
    Ingen som har nån åsikt? :(

7. P
    Bannad · 18 inlägg

Pussy Galore

Bannad
    Jodå. Men knappast speciellt konstruktiv sådan. Jag letar själv efter ett annat hus och skulle inte vilja bo i "ditt" ens om jag fick det gratis. Däremot skulle jag bli salig i det pågående "slottsbygget" med två källarvåningar. Ett helt fantastiskt vackert hus, helt enkelt.

Du frågade, jag svarade:D.

Pussy

8. HOBBY ARCHITECT

HOBBY ARCHITECT

Medlem
    Eh... Vilket slottsbygge mad två källarvåningar?

9. useless
    Lök. · Gävleborg · 29 074 inlägg
  10. Fairlane
    Medlem · Stockholms Län · 8 986 inlägg

FairlanePremiumikon: Hand

Medlem
    Det är svårt att få en klar bild av fasaden, men den ser extremt symmetrisk och stel ut. Ungefär som en kontorsbyggnad på 70-talet, fast med lite större fönster. En steril byggnad på 700kvm på den tomten känns i min värld helfel. Jag föredrar om byggnaden tar hänsyn till terrängen.

11. HOBBY ARCHITECT

HOBBY ARCHITECT

Medlem
    Ok. Som jag skrev på hemsidan så ska jag rita huset mer i detalj sen och jag tänkte jag att huset ska ha material och färger som detta.

12. HOBBY ARCHITECT

HOBBY ARCHITECT

Medlem
  13. joakim_j
    Renoveringsnovis · Stockholm · 980 inlägg

joakim_j

Renoveringsnovis
    För att komma med konstruktiv kritik så tycker jag att orimligt mycket yta försvinner till dörrens svepyta i de små sovrummens garderober.

• Laddar…
  14. HOBBY ARCHITECT

HOBBY ARCHITECT

Medlem
    Det är för det ska finnas plats för 6 dm klädhängare.
    Och anledningen till att det blir så avlånga rum på övervåningen är för att jag ska få plats med öppen spis och stor tv (som är mitt framför sofforna) på ett snyggt sätt. På hemsidan kan man se att vill man ha större sovrum finns detta alternativ.

15. T
    Medlem · Blekinge · 8 751 inlägg

Thomas_Blekinge

Medlem
    Ännu ett exempel på hur någon förvanskar ett fint område med brutalarkitektur. Känsla för omgivning stavas annorlunda. Och här kommer den konstruktiva delen av kritiken: Låt bli.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.